Bron Oonder Os.

Woensdag 3 december
vindt de opening plaats van herenkapsalon Arno van Hulst. De kapsalon is gehuisvest in de voorste kamer van het Keerhoes. (De kamer waar tot voor kort de apotheek was). De kapsalon is woensdag, vrijdag en zaterdag geopend van 9 tot 7 uur.

Zaterdag 6 december
zal Sinterklaas om 4 uur “t Rooth bezoeken. De Sint wordt afgehaald door fanfare St. Blasius en in stoet wordt dan naar zaal Beuken vertrokken.

Zaterdag 6 december
organiseert de fanfare in zaal Gilissen een dansavond. Het orkest “The Germans” zal deze avond opluisteren en de dansavond begint om half acht.

Zaterdag 20 december
organiseert biljartvereniging “de Oude Toren” en spaarclub “Victorie” in café de Oude Toren een Beierse avond.

En verder nog …………
- In 1970 zal het abonnement van Oonder Os f 7,50 bedragen.
- Gedurende de Kersttijd zal achter in de kerk, op de plaats waar gewoonlijk St. Josef staat, een kinder-kerststal worden geplaatst die door de kinderen van de lagere school is gemaakt.
- Van 24 t/m 31 december kunnen i.v.m. drukke werkzaamheden geen spaarpotten geledigd worden bij de Boerenleenbank.
- Voor het examen machineschrijven slaagden o.a. de jongedames: Karin Boumans, Marie-José Frijns, Margo Janssen en Twannie Oostenbach.
- Van de lagere school behaalden Mathieu Beyers, Regientje van de Hurk en Jan Felder het A-zwemdiploma. Het B-diploma werd behaald door Jos Bosch, Yvette Peters en Gerrit Kerkhoffs.
- Veel lokale bedrijven wensen in Oonder Os de inwoners Zalig Kerstfeest en Zalig Nieuwjaar o.a. de bedrijven:
   √ J. Weerts handel in kolen, olie en petroleum, Keunestraat 26.
   √ Café Bessems-Schillings/discobar ‘t Kelderke, Raadhuisplein 15. (Nu locatie bakkerij Paulissen)
   √ W. Conings-Wolfs, groentehandel, Rijksweg 74.
   √ P. Lemmens-Theelen zuivelhandel, Kerkstraat 24.
   √ M. Heusschen smederij Rijksweg 76.
   √ J. van Geleen-Vliegen zelfbedieningswinkel, Kerkstraat 4.
   √ H. Beyers-Heusschen de Spar, Kerkstraat 80.
   √ P. Bessems-Janssen melk- en zuivelhandel, Rijksweg 58.
   √ J. Schillings, kisten- en timmerfabriek, Limburgerstraat 2.
   √ Vivo supermakt, Raadhuisplein 3-5. (Nu locatie Ouderenwinkel)