Wat gebeurde er zoal in ons dorp in juli 45 jaar geleden (1970).

Bron Oonder Os

Zaterdag 4 juli
begint om 18.00 uur een voetbalwedstrijd op het terrein van de V.V. Keer tussen het elftal “Stella” uit café de Oude Toren en de gymclub ”de Trimmers”. Bij het Stella team spelen o.a. mee: Frans Haesen, Lambert Honée, Theo Hogenboom, Michel In de Braek en Broer Geurten. Bij de Trimmers spelen o.a. mee Harrie Loyson, Jean Pluijmakers, No op den Oordt, Wiel Bessems en Jean Geelen.

Zondag 5 juli
organiseert de jonkheid van Honthem vanaf 17.00 uur het jaarlijks weidefeest, dat gehouden wordt in de weide van de heer J. Brouwers. Fanfare St. Blasius zal het feest muzikaal opluisteren. Er is een kegelbaan en voor de kinderen zijn er weer diverse spellen.

Zondag 12 juli
houdt fanfare St. Blasius een openluchtconcert in de weide achter garage Seegers aan de Kerkstraat. Het weidefeest begint om 1 uur. Voor de kinderen is er o.a. een ballentent, grabbelton, hengelen, pony – en paardrijden. Om 5 uur geeft fanfare St. Blasius een concert, om 6 uur harmonie Diligentia uit Eckelrade en om 7 uur St. Gertrudis uit St. Geertruid. Tevens wordt een grote loterij gehouden met als hoofdprijs een 30 delig drinkservies van kristal. De opbrengst hiervan is bestemd voor de aanschaf van nieuwe uniformen, die maar liefst f 22.000 gaan kosten.

En verder nog …………
- Tussen 21 en 5 uur is het verboden kanonvogelverschrikkers in werking te hebben.
- Van 11 juli t/m 15 juli viert carnavalsvereniging de Mosasaurisssen van ’t Rooth haar elf jarig bestaansfeest. Ondanks het feit dat de vereniging enige jaren rustend is geweest, wordt dit groots in een feesttent gevierd. Het feest begint zaterdag 11 juli met o.a. een koffietafel en een rondgang door het dorp waarbij de Raad van Elf op een grote praalwagen zit. ’s Avonds is er een grote zitting m.m.v. de Foekepot uit Berg en Terblijt en het optreden van diverse buutnereedners waaronder de lokale buutnereedner. Sjeng Heuts. De maandag is speciaal voor de kinderen bedoeld. Zondag en maandag begint om 6 uur een dansavond met het orkest “Stern Combo”. Dinsdag en woensdag wordt het feest vanaf 6 uur opgeluisterd door het orkest “Johnny Blenco”.
- De gemeente biedt fruit op laagstam te koop aan bestaande uit diverse soorten pruimen en kersen (morellen). Circa 1 hectare. Inlichtingen omtrent de ligging van de percelen kunnen ter gemeentesecretarie worden verkregen. Inschrijvingen dienen vóór 17 juli in gesloten enveloppen te worden ingezonden aan het gemeentebestuur.