Wat gebeurde er zoal in ons dorp in augustus 45 jaar geleden (1970).
Bron Oonder Os.

Zaterdag 15 augustus
Op Maria Hemelvaartsdag wordt door hulpbisschop mgr. E. Beel de nieuwe Onze Lieve Vrouw Sterre der Zee kapel op ’t Rooth ingezegend. Hij wordt om 17.00 uur ontvangen aan de grens van het dorp (bij ‘t kruis). Om 17.30 uur wordt in de kapel een H. Mis opgedragen en wordt de kapel ingezegend. De plechtigheid wordt opgeluisterd door zangkoor Jubilate Deo uit Cadier en Keer, de Lentebloempjes en schutterij St. Sebastianus uit Margraten en harmonie St. Laurentius uit Bemelen. ’s Avonds begint om 19.30 uur een feestavond, die opgeluisterd wordt door de Riesteländer Muzikanten. Zondag geeft om 19.00 uur de jeugddrumband Margraten een demonstratie en om 19.30 uur begint een Tiroler avond verzorgd door die Thorner Tirolers.

Zondag 24 augustus
wordt om 10.00 uur in café Bessems aan het Raadhuisplein de jaarvergadering van de jeugdvoetbalclub gehouden.

En verder nog …………
- organiseerde carnavalsvereniging de Klenderaire een vakantieweekend in een feesttent op het Raadhuisplein. Vrijdag was er een avond met de boerenblaaskapel “de Blauwe Biet” uit Eijsden. Zaterdag vond er een optreden plaats van de Riesteländer Muzikanten uit Margraten. Zondag trad de bekende beatgroep The Sharons op. Het vakantieweekend werd maandag afgesloten met een optreden van een bekend dans/showorkest. Uit de berichtgeving in Oonder Os door de Klenderaire blijkt dat de belangstelling, m.u.v. de avond met de Riesteländer, was tegengevallen.
- Tijdens de Algemene jaarvergadering van de V.V. Keer werd besloten het entreegeld te verhogen van f 0,50 naar f 0,75. Eddy Daemen werd gekozen als bestuurslid. De nieuwe trainer voor het seizoen 1970-1971 is de heer Pierre Custers, oud Fortuna ´54- en -Roda JC speler.