Wat gebeurde er zoal in ons dorp in september 45 jaar geleden (1970).

Bron Oonder Os.

Woensdag 2 september
wordt om 20.00 uur in de hal van de St. Jozefschool aan de Groenstraat de jaarvergadering van het oudercomité gehouden. Voorzitter van het oudercomité is de heer H. Adriaens, secretaresse mevr. A. Selij en penningmeester de heer J. Severeijns.

Donderdag 3 september
wordt de gemoderniseerde cafetaria – ijssalon van Finy en Toussaint Gilissen aan de Kerkstraat geopend. Ter gelegenheid hiervan wordt van 20 tot 22 uur een receptie gehouden.

Zondag 6 september
wordt om 3 en om 4 uur in de parochiekerk de jaarlijkse St. Gilles kinderzegen gehouden.

Zondag 6 september
wordt de jaarlijkse bedevaart naar Leuven en Scherpenheuvel gehouden. Opgave bij Pierre George, ’t Rooth nr. 1, tel. 259.

Vrijdag 11 september
wordt om half acht voor de leden van de Vrouwenbond in de kelder van het gemeentehuis door mej. Salden een les gegeven over tuinkruiden.

Zaterdag 12 september
wordt in café Bessems aan het Raadhuisplein een biljartwedstrijd gehouden. De leden van biljartclub “Altenaasen’ uit de Duitse stad Essen spelen dan een wedstrijd tegen de beste Limburgse biljarters waaronder onze dorpsgenoot Jean Bessems.

Zaterdag 26 september
organiseert de c.v. de Mosasaurussen in café Beuken op ’t Rooth een kienavond. Er zijn enkele prachtige prijzen te winnen o.a. 2 vette konijnen, een strijkijzer en een elektrische koffiemolen.

En verder nog …………
- organiseert biljartclub “de Oude Toren” op de zondagen 6, 13 en 20 september en de zaterdagen 12 en 19 september een groot Barak tournooi. Iedere dag is er een mooie prijs te winnen.
- Het nieuwe kerkhof (uitbreiding) is deze maand opgeleverd. Op het nieuwe kerkhof komen allemaal dezelfde stenen kruisen te staan.
- Circa 100 foto’s die gemaakt zijn bij de feestelijkheden t.g.v. de inzegening van de Sterre der Zee kapel hangen op in café Beuken op ’t Rooth. De foto’s zijn verkrijgbaar via de penningmeester de heer van Proemeren, “t Rooth 27.