Wat gebeurde er zoal in ons dorp in februari 45 jaar geleden (1969). Bron Oonder Os.

Zondag 2 februari

kermiszondag is er dansen in café de Hazehook.

Maandag 3 februari

Feest van de H. Blasius. Na de H.Missen op zaterdag, zondag en maandag wordt de Blasius zegen gegeven. Tevens wordt de Blasius zegen op zondag om 2, 3 en 4 uur gegeven.

Woensdag 5 februari

zal juffrouw Horsman bij de Vrouwenbond een les geven over planten in de woning. Tevens wordt er deze avond vergaderd over de carnavalsoptocht.

Zaterdag 8 februari

organiseert de diocesane Limburgse Sportraad en Kimbria Altletiek een Volkscross. Deze volksloop staat open voor vrouwelijke en mannelijke deelnemers. Aanmelden kan bij No op den Oordt, Prins Bernhardstraat 26, alhier. Er wordt gestart op het Raadhuisplein en men zich omkleden in de kelders van het gemeentehuis.

Zondag 9 februari

tijdens de feestavond van de fanfare zal burgemeester van Laar herinneringsspeldjes uitreiken aan de zilveren jubilarissen Pieke Hornesch en Harrie Fraats.

Vrijdag 14 februari

organiseren de Klenderaire een mutsenbal in tempel Gilissen. Zaterdag 15 februari vindt het Auw-Wieverbal plaats in zaal Vissers aan de Rijksweg.

En verder nog …………

-       Bij voldoende deelname organiseert het Groene Kruis voor het eerst in ons dorp zwangerschapsgymnastiek.. Aanmelden kan iedere werkdag van 1 tot 2 uur bij de wijkverpleegster in het wijkgebouw of ten huize van de verpleegster: Beatrixstraat 3, alhier.

-       In de oude school achter het voormalig gemeentehuis (nu: Keerhoes) is een nieuw leslokaal ingericht voor de basisschool. Door dit nieuwe lokaal kan het aantal kinderen van klas 2 (46 leerlingen) en klas 3 (47 leerlingen) teruggebracht worden tot circa 30 leerlingen.

-       De optocht is in 1969 niet kunnen uittrekken omdat de sneeuw zo hoog lag. Frans 1e (Mingels) wordt dan ook “de Sneeuwprins” genoemd.. In eerste instantie had men de optocht op de zaterdag vóór half vasten laten doorgaan, maar daar heeft men later toch van afgezien.

-       Bij testament heeft de Zeereerwaarde Heer pastoor Frissen vermaakt aan onze parochie: 1. zijn miskelk 2. zijn bidstoel 3. foto van onze kerk met lijst 4. Duizend gulden in contanten, uit te betalen binnen een jaar na zijn dood.