Wat gebeurde er zoal in ons dorp in augustus 45 jaar geleden (1969).

Bron Oonder Os.

Maandag 11 augustus

begint het nieuwe schooljaar voor de kinderen van de lagere school. De kinderen van de eerste klas worden verwacht in de meisjesschool aan de Groenstraat. De kinderen van de tweede klas gaan naar klassen in het oude gemeentehuis. De meisjes van klas 4, de jongens en meisjes van de klassen 5 en 6 worden verwacht in de jongensschool aan de Aloysiusstraat. De derde klas en de jongens van klas 4 worden verwacht in de meisjesschool aan de Groenstraat. De schooltijden zijn dit jaar veranderd. ’s Morgens is er les van kwart voor negen tot kwart na twaalf en ’s middags van kwart voor twee tot vier uur.

Dinsdag 19 augustus

maakt de Vrouwenbond haar jaarlijks uitstapje. Dit gaat dit jaar naar de Eifel en wordt afgesloten met een gezellig samenzijn in café van Wersch in Simpelveld. Opgave bij mevr. J. Wijnen-Essers. De kosten bedragen 6 gulden.

En verder nog …………

-       De fanfare heeft van een begunstiger een tweedehands kolenconvector merk Etna gekregen. Deze wordt te koop aangeboden om de verenigingskast te spekken. De kolenconvector is te bezichtigen bij het bestuurslid Adam Goessens aan de Kerkstraat.

-       De naam van de pop, waarmee enkele leden van de bejaardenvereniging huis-aan-huis zijn geweest, luidde: MARIA. De pop werd gewonnen door J. Lardinois, Dorpsstraat 25.

-       Bij het gemeentehuis staat al 14 dagen een zwarte jongensfiets merk “Alexander” met racestuur. De eigenaar gelieve zich te melden ter secretarie.

-       Voor de bedevaart naar Leuven kan men zich aanmelden bij P.George, ’t Rooth tel. 04407-259.

9292070