Wat gebeurde er zoal in ons dorp in februari 45 jaar geleden (1971).

Bron Oonder Os.

Zaterdag 6 februari

wordt er voor de A en B spelers van de voetbalclub een oriëntatie cross gehouden. Het zal er hierbij om gaan welke bijzondere dingen in ons dorp en omgeving te zien zijn. Actualiteiten op sportgebied komen ook aan de orde. Vertrek om 2.30 uur vanaf sportveld. De deelnemers worden verzocht een beker mee te nemen zodat ze na afloop kunnen genieten van een lekkere kop soep.

Zaterdag 13 februari

brengt de postduivenvereniging “de Luchtbode” een bezoek aan de duiven olympiade in Brussel waar de mooiste en beste duiven uit circa 20 landen te bewonderen zijn. Men vertrekt om 8.30 uur per bus vanaf het clublokaal Gilissen aan de Kerkstraat. Het was de bedoeling om na de tentoonstelling ’s avonds een show van Bobbejaan Schoepen te gaan bezoeken. Dit ging niet door. In plaats daarvan werd een bezoek gebracht aan Zandhoven, waar enkele leuke horecagelegenheden werden bezocht.

Donderdag 11 februari

haalt de jeugdvoetbalclub vanaf 17.30 uur oud papier op.

Donderdag 11 februari

vindt er om 20.00 uur een bijeenkomst plaats van de Damesvereniging. Tijdens deze avond wordt begonnen met het maken van carnavalskleren, die tijdens de deelname aan de optocht gedragen zullen worden.

Vrijdag 19 februari

worden om 20.00 uur de spaartegoeden van spaarclub “Victorie” uitgekeerd.

Zaterdag 20 februari

vindt in café De Hazehook (bej Maj van Trees) het Auw Wieverbal plaats. Het orkest Jaap Menten zal de avond muzikaal opluisteren.

Zondag 21 februari

wordt om 5.15 uur zijne Hooglustigheid Frans d’n Twiede (Frans Haesen) met zijn gevolg op het gemeentehuis ontvangen. Dit alles onder de muzikale begeleiding van de fanfare. Daarna kan het Mutsenbal, dat in D’n Tempel van Pie Gilissen plaatsvindt, worden bezocht.

Zondag 21 februari

vindt van 2 tot 4 uur een kinderbal plaats in zaal Gilissen aan de Kerkstraat.

Maandag 22 februari

Grote optocht. Dit jaar worden geen prijzen uitgedeeld. Alle deelnemers vanaf 10 personen krijgen een aanmoedigingsprijs.

Woensdag 24 februari

begint om 20.00 uur in het Groene Kruis gebouw de tweede kleutercursus. De cursus, die vijf achtereenvolgende woensdagen wordt gegeven, is bestemd voor moeders van kleuters.

En verder nog …………

-       De gemeente maakt bekend dat de spreekuren zijn gewijzigd. Elke dinsdag kan men van 9 tot 12 uur burgemeester van Laar spreken. Liefst tevoren afspraak maken. Wethouder Pierre Oostenbach is elke woensdag van 11.00 tot 12.00 te spreken. Wethouder Sjeng Schillings elke donderdag van 4.30 tot 5.30 uur. Opzichter Harry Moonen is te spreken op de uren dat de wethouders spreekuur hebben.

-       De opbrengst van de gezinsbijdrage aan de parochiekerk bedroeg in 1970 fl.. 26032,42. De zondagscollecte bracht fl. 12800,18 op. De misintenties bedroegen fl. 9669,48 en de bijzondere giften bedroegen fl. 3400. Ondanks dit alles was er een nadelig saldo van fl. 7597,21.

-       In verband met de landelijke Algemene Volkstelling, die van 25 februari t/m 5 maart wordt gehouden, is de gemeentesecretarie in deze periode alleen voor dringende gevallen bereikbaar.

-       Prins Hay d’n Ierste (Hay Gilissen) is de nieuwe prins van de Mosasaurussen van ’t Rooth.