Wat gebeurde er zoal in ons dorp in februari 45 jaar geleden (1972). Bron Oonder Os.

Zaterdag 5 februari

wordt om 4 uur de volière bij het Blasiushof feestelijk officieel geopend. Het geheel wordt opgeluisterd door de fanfare. De handboogschutterij, de damesvereniging, de vrouwenbond L.V.B. alsmede de fanfare hebben een bijdrage geleverd om deze  volière te kunnen realiseren.

Zaterdag 9 februari

organiseert Huize St. Joseph in samenwerking met het oudercomité van Cadier en Keer een kindercarnavalsmiddag voor de klassen 4 – 5 -6 van beide lagere scholen. Prins Jo II van de Klenderaire zal aan de leukst verklede kinderen een prijs uitdelen.

Zaterdag 12 februari

is er ’s middags kinderbal in zaal Gilissen. Om 5 uur vindt op het gemeentehuis de sleuteloverdracht plaats. 's Avonds bezoekt prins Jo II (Jo Berkx) het Aw Wieverbal dat in zaal Deckers aan de Rijksweg wordt gehouden.  Café zaal Deckers lag op de hoek van de Rijksweg en de Limburgerstraat, de plek waar nu de supermarkt Jumbo is. Het café werd in het dorp “Bej Maj va Trees” genoemd.