Wat gebeurde er zoal in ons dorp in maart 45 jaar geleden (1972).
Bron Oonder Os.

Donderdag 9 maart

organiseert fanfare St. Blasius om 20 uur in zaal Gilissen een kienavond.

Dinsdag 14 maart

wordt er in zaal Heusschen voor de leden van damesvereniging om 8 uur een gezellige avond met kienen gehouden. Tot 1 januari is er een ledenstop. Dan kunnen nieuwe leden  zich weer aanmelden.

Woensdag 15 maart

wordt voor de leden van de L.V.B. de eerste les van de cursus “karweitjes in huis” gegeven. De cursus, die uit zes lessen bestaat, wordt gegeven door mejuffrouw Salden, lerares van de huishoudelijke voorlichting en vindt om half acht plaats in de oude jongensschool aan de St. Aloysiusstraat.

Zaterdag 18 maart

geeft de fanfare om 20 uur in zaal Gilissen haar jaarlijks winterconcert. Aan dit concert nemen ook deel gemengd zangkoor Jubilate Deo, de koninklijke harmonie St. St. Cecilia uit Mheer en de koninklijke fanfare St. Joseph (landskampioen) uit Meers. Trouwens de fanfare heeft deze maand een druk programma: zaterdag 4 maart wordt een concert gegeven in Bemelen, zondag 5 maart in Margraten en zaterdag 11 maart in Eckelrade.

Zondag 19 maart

zal bisschop mgr. E. Beel  om 3 uur in de kerk de kinderen van de zesde klas het H. Vormsel toedienen.

Vrijdag 24 maart

wordt de nieuwbouw van de Sint Jozefschool aan de Groenstraat officieel geopend. Om 11 uur is er een H. Mis, gezongen door de kinderen. Om 2 uur vindt in de school de officiële opening plaats en zal pastoor Wolfs het gebouw inzegenen. Van 17 tot 20 uur kan iedereen de school bezichtigen.

Vrijdag 24 maart

zal in de zaal Deckers (café de Hazehook) een feestavond worden gehouden voor de leden van de bejaardenvereniging. Om half zeven is er een koffietafel waarna er een gezellig samenzijn is. De avond wordt belangeloos verzorgd door de Maastrichtse mondharmonicaclub “The Happy Players”.

En verder nog ………….

• In overleg met drs. Willems van de Rijksuniversiteit Utrecht en met toestemming van  het gemeentebestuur van Cadier en Keer heeft de   vereniging tot natuurbescherming besloten om op de Wolfskop alle struikgewas, dat er plantkundig gezien niet thuishoort, weg te kappen om zodoende de oorspronkelijke begroeiing te behouden.
  • de carnavalsvereniging de Klenderaire schenkt fl 50,- aan de Vereniging tot Natuurbescherming. Het bedrag wordt besteed aan de nieuwe  volière op het Blasiushöfke.
  • I.v.m. Pasen zijn er vrijdag 24 maart, dinsdag 28 maart, woensdag 29 en donderdag 31 maart om ’s avonds 7 uur in de kerk boetevieringen met eucharistievieringen. Woensdag 29 maart is er om 4 uur een boeteviering voor bejaarden en anderen die ’s avonds verhinderd zijn. Gelegenheid tot privé biecht is in de Goede Week vóór en na alle H. Missen.
  • De winterwedstrijden van handboogschutterij Amicitia 1893 werd gewonnen door P. Geelen. Tweede werd N. Moust, derde A. Eijssen, vierde G. Bessems en vijfde N. Essers.