Wat gebeurde er in juli 1967?

Wat gebeurde er zoal in ons dorp in juli 45 jaar geleden (1967). Bron Oonder Os.
Zaterdag 1 juli
vindt de opening plaats van de nieuwe exclusieve bar van café P. Gilissen, Kerkstraat 69. Tevens wordt dan het 30 jarig bestaan van café/zaal Gilissen gevierd. Ter gelegenheid hiervan wordt van 19.00 tot 20.30 uur een receptie gehouden
Zondag 16 juli
won R.K.V.V. Keer de seriewedstrijden in Ingber. Hieraan namen 14 elftallen deel. In de finale werd met 1-0 gewonnen van R.K.V.V.M.
Zaterdag 22 juli
houdt de wandelsportvereniging De Nomaden een Belgische kienavond in de hal aan de meisjesschool aan de Groenstraat. Aanvang 8.30 uur. De hoofdprijs is een nieuwe fiets met een winkelwaarde van f 125,00.De opbrengst is bestemd voor het aanschaffen van uniformen voor de wandelende jongens en meisjes.
Zondag 23 juli
houdt de R.K.V.V. Keer om 10.00 uur haar Algemene Jaarvergadering in clublokaal Gilissen.
geeft fanfare St. Blasius een feestconcert in Honthem. De organisatie in handen van de Jonkheid Honthem. Er zijn verschillende attracties zoals kegelen, schieten, hengelen, sigaretten gooien enz. enz..
Zaterdag 30 juli
zal zuster Bernadette, die even terug is in ons dorp, in de hal van de meisjesschool aan de hand van dia’s iets vertellen over de Afrikaanse leefwijze en het werk dat de paters en zusters er verrichten. Aanvang half negen.
18 Augustus verlaat zuster Bernadette weer Nederland en 16 september vertrek ze per boot weer naar Gabon, waar ze werkzaam is
En verder nog…..
- Voor de eerste maal in de korte voetbalgeschiedenis van de jeugdvoetbalclub behaalde een jeugdelftal een kampioenschap. Het B-1 elftal won op het terrein in Heer de beslissingswedstrijd tegen Eijsden met 4-1. Het elftal bestond uit de volgende spelers: Jos Schillings, Eddy Spronck, Eugène Huntjens, Henk Spronck, Piet Bischeroux, Rob Haesen, Pierre Beckers, Huub Essers, René Spronck, Tonny (Teun) Janssen, Marcel Lemlijn, Jo Weerts, Jos Dreessens. Trainer en elftalleider was Luciën Vaessens. Op 7 juli vond van half acht tot half negen een receptie plaats in clublokaal café Leike Bessems.
- Het steunfonds van de fanfare gaat huis- aan-huis bierglazen aanbieden. De glazen zijn voor f 1,00 per stuk te koop. Met de verkoop van 1000 glazen hoopt men de clubkas van de fanfare weer te kunnen spekken.
- Deze maand geeft smederij en verfwinkel Jos Lemmerling, Kerkstraat 92 bij elke voordeelbus Ralston verf het prachtige Kuifje album “raket naar de maan” cadeau.
- De firma Lieben uit Maastricht gaat de nieuwe aansluiting van de Eckelraderweg naar de Rijksweg (naast café Ernon) realiseren. De gemeente heeft hiervoor f. 84.000 beschikbaar gesteld.

Bron Oonder Os

Zaterdag 1 juli

Zondag 16 juli

Zaterdag 22 juli

Zondag 23 juli
en

Zaterdag 30 juli

18 Augustus
verlaat zuster Bernadette weer Nederland en 16 september vertrek ze per boot weer naar Gabon, waar ze werkzaam is.

En verder nog…..