Wat gebeurde er in april 1968

Bron Oonder Os.

Dinsdag 2 april
is er om 7.30 uur een bijeenkomst van de Vrouwenbond in de kelder van het gemeentehuis. Broeder Michel
zal komen praten over bloemen en planten voor in huis en tuin.

Zaterdag 6 april
wordt om 8 uur op de nieuwe Wilhelmina biljarttafel van hotel “Keerberg” een demonstratiewedstrijd gespeeld tussen C. van Oosterhout uit Amsterdam en onze dorpsgenoot Jean Bessems.

Zaterdag 13 april
stierf op 58 jarige leeftijd onverwacht de heer P. Bessems, “de mèister”. Hij was een alom bekend en geliefd persoon die altijd klaar stond om anderen te helpen en op te beuren. Als Hoofd der School, bestuurslid der Boerenleenbank en later ook als loco-burgemeester was hij voor de Keerder gemeenschap van onschatbare waarde.

Dinsdag 16 april
is er gelegenheid om het nieuwe wijwater af te halen achter in de kerk.

Zaterdag 20 april
wordt om 7 uur in de hal van de meisjesschool een gezellige avond gehouden voor de bejaarden. Er wordt o.a. in samenwerking met het Groene Kruis Sittard een filmpje getoond. De gebruikelijke koffietafel ontbreekt nu ook niet.

Zondag 21 april
heeft de wandelclub de Nomaden bij de wandeltocht, georganiseerd door “Tempo” uit Geleen, een prachtige prestatie geleverd. Zowel de 5, de 10 en 15 km groep behaalde de eerste prijs.

Dinsdag 30 april
wordt om 8.00 uur in de hal van de meisjesschool een ouderavond gehouden voor de kinderen, die dit jaar hun 1e H. Communie doen. Broeder Fidentius komt enkele belangrijke tips geven.

vertrekt ter gelegenheid van Koninginnedag om 19.30 uur vanaf zaal Gilissen een lampionoptocht. De optocht wordt vergezeld door de fanfare, die na ontbinding van de optocht op het plein voor het gemeentehuis nog enkele marsen ten gehore zal brengen.

En verder nog ………….
- in de Goede Week is er maandag, dinsdag en woensdagavond om 7.00 uur in de parochiekerk gemeenschappelijke
boeteviering gevolgd door H. Mis.
- wegens aanschaf nieuwe auto te koop, auto D.K.W. junior bouwjaar 1963. In goede staat. Vraagprijs f 1650,-.
Limburgerstraat 25, Alhier.
- Kistenmakerij annex Timmerbedrijf Schillings, Limburgerstraat 343 tel. 325 is uitgebeid met een verkoop afdeling
voor “doe het zelf artikelen”.