Wat gebeurde er in juni 1968

Bron Oonder Os.

Zaterdag 1 juni
houdt zangkoor Jubilate Deo om 8 uur in de hal van het gemeentehuis een concert in samenwerking met het Vriendenkoor uit Limmel en het P.L.E.M. koor uit Maastricht.

Zondag 2 juni
wordt het jaarlijks Koningsschieten van handboogschutterij Amicitia gehouden. Daar de vereniging nog geen nieuwe banen heeft, vinden de wedstrijden dit jaar plaats in de huisweide van Jan Vaassens aan de Kerkstraat. De nieuwe Koning 1968 werd trouwens Pierre Geelen.

Woensdag 5 juni
is er ’s avonds om 8 uur in de hal van de meisjesschool een bijeenkomst voor alle ouders van de kinderen, die dit jaar hun doopbeloften zullen hernieuwen en de school zullen verlaten.

Zondag 9 juni
wordt de huldigingwedstrijd gespeeld tussen het A-1 kampioenselftal van Keer en Gulpen. De wedstrijd begin om 3 uur.

Zondag 16 juni
organiseert de jeugdvoetbalclub op ter terrein aan de Bemelerweg een D-tournooi. De wisselbeker is beschikbaar gesteld door Wiel Conings.

Woensdag 19 juni
wordt weer het jaarlijks uitstapje van de bejaarden gehouden. De opstapplaatsen zijn het gemeentehuis en het postkantoor aan de Rijksweg.

Dinsdag 25 juni
werd een demonstratieoptocht gehouden in ons dorp. Tijdens deze demonstratie werd o.a. door verschillende ouders gedemonstreerd tegen het feit dat de plv. hoofd der school, de heer J. Ramakers, niet benoemd werd tot de nieuwe directeur van de samengevoegde jongens- en meisjesschool.

Donderdag 28 juni
gaat de Vrouwenbond op excursie naar Huize St. Jozef. Pater van Doren, de adjunct directeur, zal de excursie, die om 13.30 uur begint, leiden.

Vrijdag 28 juni
zal er in de Eckelrade een verdiepingsdag zijn voor al degenen, die dit jaar de basisschool verlaten.

Zondag 30 juni
doen de kinderen van de zesde klas om 9.00 uur de hernieuwing der doopbeloften.

En verder nog ………….
- Op 23 april dit jaar was het 75 jaar geleden dat de handboogschutterij Amicitia werd opgericht. Ter gelegenheid hiervan wordt er op zaterdag 20 juni om 18.00 uur in de parochiekerk een H. Mis opgedragen. Na de H. Mis gaat het gezelschap, begeleid door de fanfare naar het clublokaal L. Bessems aan de Rijksweg. Hier wordt van 19.30 tot 21.00 uur een receptie gehouden. In verband met dit jubileum zal er op 23, 29 en 30 juni een groot internationaal schuttersfeest gehouden worden op het terrein achter garage Seegers aan de Kerkstraat. Hiervoor zijn meer dan honderd handboogschutterijen uit Nederland, België en Duitsland uitgenodigd.
- De door de Vereniging tot Natuurbehoud georganiseerde oriëntatierit “Natuurrit 1968” voor personen auto’s is een groot succes geworden. Maar liefst 90 equipes namen hier aan deel. De 65 km lange route voerde door het Zuid-Limburgse heuvellandschap.