Wat gebeurde er in october 1964

(bron: Oonder Os)

Zondag 12 october

wordt er aan de kerkdeur een buscollecte gehouden van ’t thuisfront voor onze militairen.

Zaterdag 17 october

gaat het  bestuur van de Jonge Boeren geld inzamelen voor de aanschaf van vaste versieringen in de vorm van stoffen vlaggetjes. De versieringen kunnen dan gebruikt worden bij diverse festiviteiten in ons dorp. Het is de bedoeling dat 1500 meter vlaggetjes worden aangeschaft. Dat betekent dat men 1500 gulden moet inzamelen. De geldinzameling wordt door de nieuwe burgemeester warm aanbevolen. Uiteindelijk bracht de rondgang f 402,06 op. Tevens zijn er nog enkele giften binnengekomen zodat het bedrag is opgelopen tot 537,06 gulden. Mensen, die nog een gift willen doen, kunnen dat doen bij de secretaris Wiel Conings of bij de voorzitter Pierre Lemmens.

In de nacht van zaterdag 17 october

op zondag 18 october wordt de 24e Stille Bedevaart naar het H. Sacrament van Mirakel gehouden. De plechtigheden zullen te Meerssen aanvangen om half twaalf  ’s nachts en bestaan uit: Aanbidding, Predikatie, Plechtige H.Mis met Pontificale Assistentie waaronder algemene Heilige Communie. Hierna heeft de z.g. “Omganck” plaats. Deze bedevaart is alleen toegankelijk voor mannelijke personen boven 17 jaar. In ons dorp wordt vertrokken om kwart voor tien aan het postkantoor aan de Rijksweg (momenteel Rijksweg 30). Toegangskaarten voor de Basiliek zijn tegen betaling van f 0,50 verkrijgbaar bij de heer J. Ackermans, Limburgerstraat 256.

Zondag 25 october

zullen leden van de Boerinnenbond aan de kerkdeur weer de jaarlijkse Christus Koningspeldjes te koop aanbieden. De opbrengst is bestemd voor de culturele en sociale acties van de Boerinnenbond.

Kermismaandag 26 october

organiseert de J.B.T.B een trekkersbehendigheidswedstrijd. De wedstrijd wordt gewonnen door Sef Boumans in de categorie “vier wielige wagens”. Ad Boumans wordt winnaar in de categorie “twee wielige wagens. In deze klasse eindigt Marleen Janssen als vierde en Miets Lemmens als zesde. De wisselbeker gaat naar Sef Boumans.

Op de kermisdagen maandag 26 october en dinsdag 27 october

zal de gemeente secretarie voor het publiek gesloten zijn. Het Bureau van de Burgerlijke Stand zal op deze dagen alleen voor zaken de Burgerlijke Stand betreffende, geopend zijn van 9.30 – 10.00 voormiddag. Dit geldt ook voor de aangifte van gestorven dieren.

Gedurende de kermisdagen (25, 26 en 27 october)

zullen de navolgende kermisattracties op het Raadhuisplein geplaatst worden: een autoscooter, een kinderdraaimolen, een lijntrekspel, een schiettent, berwi-grijpkranen, een pyramide en zaagselsport, een grabbelton en een pindakraam. Tijdens alle kermisdagen is er in café Bessems (bij Leike) aan de Rijksweg dansen met het orkest “De Nieuwe Twee” (Jac en Thé).

Zaterdag 31 october

is er in verband met Allerheiligen van 16.00 tot 19.00 en van 20.00 tot 21.00 uur gelegenheid tot biechten in de kerk.

En verder nog ……
 Het Kerkbestuur heeft besloten de aanvangstijden van de H.Missen op de zondag per 1 november te wijzigen. Tot die datum waren de H.Missen om 7.00, 8.00, 9.00 en 10.uur. Dit wordt nu 7.00, 8.30, 9.30 (Hoogmis) en 11.00 uur.

De door de biljartclub “de Oude Toren” georganiseerde bekerwedstrijden voor de Zuid Westhoek zijn gewonnen door de “Veer Benders” uit Gronsveld. Het clublokaal van deze vereniging is café Scheres in Gronsveld.

Op het adres Dorpstraat 182 alhier is een prima kolenhaard te koop, geschikt voor nootjes III en IV

Bij autorijschool "Gobe” uit Heer kan men zijn rijbewijs halen. De rijlessen kosten 8 gulden per lesuur. U wordt thuis gehaald en gebracht.

Dhr. Narinx uit Honthem heeft een onderdeel van een eg verloren. Hierdoor is hij zwaar gedupeerd. Het verloren onderdeel kan tegen beloning bij hem terug bezorgd worden.