Wat gebeurde er in november 1965

Bron Oonder Os

Donderdag 4 november
zal W. Conings, handel in groenten, fruit en vis voor het eerst verse vis verkopen op het Raadhuisplein. Men kan bij hem terecht tussen  5 en 9 uur.

Vrijdag 5 november
was het afgeladen vol in café Bessems (Bij Leike). Jeanke Bessems werd door zo wat het hele dorp gefeliciteerd met zijn behaalde resultaat op de Europese Kampioenschappen Biljarten in Haarlem.

Zaterdag 6 november
houdt het actiecomité Jeugdwerk een grote kienavond. De avond wordt gehouden in de hal van de meisjesschool aan de Groenstraat en begint om half acht. De opbrengst komt ten goede aan het jeugdwerk in onze parochie.

Zaterdag 13 november
wordt de jaarlijkse feestavond voor de bejaarden van onze parochie gehouden. De avond vindt plaats in de hal van de meisjesschool en begint om 6 uur. Tijdens de avond wordt er o.a. een kleurenfilmpje vertoond van de opening van het nieuwe gemeentehuis.

Zondag 28 november
houdt de KVP. afd. Cadier en Keer om 11.00 uur in zaal Heusschen een ledenvergadering. Dit i.v.m. de kandidaatstelling voor de Provinciale Staten verkiezingen, die in 1966 zullen plaatsvinden.

En verder nog ………….
Na vijf competitiewedstrijden is het eerste elftal van de V.V. Keer nog ongeslagen. Math Tillie van het tweede elftal voert met negen gescoorde doelpunten de lijst van de doelpuntenmakers aan. Hij wordt direct gevolgd door Jean Goessens, speler van het eerste elftal.

Vanaf Allerheiligen 12 uur ’s middags tot Allerzielen ’s avonds kan men de Toties-quoties aflaat verdienen; dat wil zeggen dat telkens als men de kerk bezoekt men zes maal het Onze Vader, het Weesgegroet en het Eer aan de Vader moet bidden. Deze aflaat wordt verleend op de gewone voorwaarden, d.w.z. Biecht en H. Communie.

In verschillende cafés in ons dorp zijn spaarpotten geplaatst. Hierin kunnen gaven voor de fanfare en drumband  worden gedeponeerd.

Ook dit jaar kunnen de veehouders voor het scheren van hun vee terecht bij P. Janssen, Rijksweg 67, alhier.

De fanfare is gestart met het vermelden in Oonder Os van de namen van leden, die niet op de repetitie aanwezig waren. Ook de reden wordt genoemd.  In week 46 waren dat: A. Heusschen (werkzaamheden); H Kleynen (ziek), M. Spronck (werkzaamheden); H. Vliegen (biljarten) en G. Vliegen (werkzaamheden). Er was niemand zonder afmelding afwezig.

De ambtenaar ter gemeentesecretarie, de heer E. Bekkering, is ingaande 15 november benoemd in de gemeente Klimmen. Tot opzichter bij Openbare Werken in onze gemeente is benoemd de heer H. Moonen uit Sibbe.

Om de clubkas van de jeugdvoetbalclub te spekken, is de vereniging gestart met het verkopen van zelfgemaakte houten voetballers. De voetballers zijn in elke gewenste clubkleur te verkrijgen tegen het bedrag van 1 gulden. Voorbeelden van de houten voetballers liggen in de etalage van de Gez. Heynen, alwaar men ze ook kan bestellen..