Wat gebeurde er in juli 1966

Bron Oonder Os

Zondag 10 juli
houdt de Jonkheid Honthem haar jaarlijks weidefeest. Er zijn diverse vermakelijkheden zoals kegelen, hengelen  en schieten met zeer aantrekkelijke prijzen. Ook dit jaar weer met prima buffet en de bekende wijntent. Fanfare St. Blasius zal het geheel muzikaal opluisteren. Mijnheer Pastoor zal de beschikbaar gestelde koeken verloten.

heeft de  onlangs (18 mei 1966) opgerichte wandelsportvereniging Cadier en Keer deelgenomen aan de Geuldal tocht in Houthem. Buiten verwachting werd de 2e prijs behaald.

speelt het eerste elftal van de v.v. Keer om half drie i.v.m. het behaalde kampioenschap een huldigingwedstrijd tegen een elftal van oud-profs. Bij de oud-profs spelen: Cox, Aretz, P. en ? Strolenberg, Smeets, Schaffrath, Hanneman, Janssen,  Adang (allen ex Rapid JC), Jongen en Fr. Rutten (beiden ex Fortuna). De wedstrijd werd met 5-4 door Keer gewonnen.

Vrijdag 15 juli
vindt in café Bessems aan de Rijksweg de huldiging plaats van de Keerder biljartkampioen. De Edelachtbare Heer Burgemeester van Laar zal de kampioen de beker aanbieden, welke door het gemeentebestuur is geschonken. Kampioen werd Jean Goessens. Tweede werd J. Brouwers, derde G. Huntjens en vierde Jo Kleijnen.

En verder nog ………….

De jeugdspeler Frans Kuiper van de voetbalclub, oud 15 jaar, behoort tot één van de twintig uitverkoren jeugdvoetballers van de afd. Limburg, die van 18 tot 23 juli aan de centrale training in Zeist mag deelnemen.

Het Bestuur der School verzoekt de ouders, die kinderen hebben van vier jaar en ouder deze ten spoedigste aan te melden, Rijksweg 2 tel. 215. De mogelijkheid bestaat, dat zodra ’t aantal schoolgaande kleuters 89 is, er een derde leerkracht kan benoemd worden, zodat er dan geen leerlingen meer geweigerd hoeven te worden.