Parochieboek 20 Uitingen van geloof

blz286

De Broederschap van Sint-Blasius (2008) in de Torenstraat. Het Blasiusbeeld is afkomstig van de Sint-Blasiuskapel aan de Rijksweg bij Blankenberg

blz287

blz287a

Al vele jaren openen de ruiters van de Manège Cadier en Keer de bronkprocessie.

blz288

Fanfare en trommelkorps Sint-Blasius zorgen tijdens de processie voor de muzikale begeleiding.

blz289

blz289a

Tijdens de bronkprocessie van 2003 zegent pastoor Jan van Frankenhuijsen het pas geplaatste wegkruis op de hoek Bemelerweg - Bakkerboschweg in.

blz290a

Sinds de (her)oprichting van de Jonkheid in 2000 is deze groep met sjerpen getooid in de processie aanwezig.

blz290

blz291a

De bronkprocessie via de Rijksweg onderweg naar Honthem, midden jaren vijftig.
Het maagdenkoor met dirigent Wim Aerts.
Rechts pater Sjeng Jacobs.

blz291

blz292a

Bij de rustaltaren zingt het zangkoor het Tantum Ergo.
Dirigente Anca Modavan in actie.
Rechts Wiel Nelissen en echtgenote kijken belangstellend toe.

blz292

Pastoor Jacques Smeele geeft de zegen met het Allerheiligste
(foto 2008)

blz293

blz293a

Kamersjete.
Tekening: Jean Keulen.

blz294e

De Sint-Blasiusvlag voordat deze gerestaureerd werd, voorzijde (l), achterzijde (r).

blz294bc

Het rozenkransvaandel, voorzijde (l), achterzijde (r)

blz294

blz294d
Het vaandel van Maria Onbevlekt Ontvangen
blz295c blz295b
Sacramentsvaandel Heilig Hartvaandel
blz295a blz295
Het Kindje Jezusvaandel Mariavaandel

blz296

blz297a

Wanneer een lid van een broederschap overlijdt, wordt de broederschap op het gedachtenisprentje vermeld.
Gedachtenisprentje van ‘de gard’ Gerardus Hubertus Spronck.

blz297

blz298

Installatie van de Broederschap van de Sint-Blasius op 30 januari 1999.
Zittend vanaf links: Sjef Vliegen, mgr. Soudant, Pastoor Jan van Frankenhuijsen, Charles Rouschop.
1e rij: Jean Beijers, Boy Florack, Hans Aussems, Theo Kuypers, Pierre Oostenbach, Willy van de Ven, Sjeng Daemen (va Pierre va Pietsje), Frans Mingels (va Pierre), Jacques Aussems.
2e rij: Jef Gilissen, Lowie Wijnen, Luciën Vaessens, Gène Hake, Pierre Lemmens, Richard Speetjens, Wino Mingels, Jean Hameleers, Sjef Beckers, Guido Beijers.

blz299

blz299a

Bewijs van inschrijving bij de broederschap van Petrus Heuts; aan de keerzijde staat het reglement

blz300

blz300b blz300a

Als blijvende herinnering aan de volksmissie wordt een prentje uitgereikt.

Mw. Joop Broekhuijzen – van der Schoor ontvangt in onze kerk de Blasiuszegen van bisschop Mgr. Wiertz.

blz301b

Blasiuszegen
Hub Defaux (lid van het kerkbestuur) en Arno Skrabanja (lid van het broederschap) hanteren de kaarsen, terwijl pastoor Wiel Eggen het gebed uitspreekt.
Sint-Blasiusfeest 2016

blz301 blz301a
  Zelfs een kruidenbitter werd naar Sint-Blasius genoemd