Wat gebeurde er in maart 1967

Bron Oonder Os

Zaterdag 4 maart
vertrekt om half acht vanaf het Raadhuisplein de “Theaterbus” naar de Stadsschouwburg in Maastricht. Hier wordt de uitvoering bezocht van de doldwaze klucht “Sassafras”, die opgevoerd wordt door het beroepsgezelschap “Het Groot Limburgs Toneel”. Dankzij subsidies van de provincie, gemeente en het Cultureel Centrum Maastricht kost deze avond slechts f 4,75 inclusief vervoer.

Zondag 5 maart
is er i.v.m. Halfvasten een dansavond in café Heusschen. Het orkest The Dutch Favorites zorgt voor de muziek.

Zondag 12 maart
houdt de bejaardenvereniging om 7.00 uur in de hal van de meisjesschool aan de Groenstraat een grote kienavond.

En verder nog ………….

- deze maand is in het voormalig pand van de gez. Heijnen aan de Kerkstraat no. 59 (nu: no. 109) de nieuwe Textielhandel en interieurverzorging Jo Berkx geopend.
- het windbuksschiettournooi dat spaarvereniging  “Victorie” deze maand in haar clublokaal café de Oude Toren heeft georganiseerd, is gewonnen door Jean Bessems. Tweede werd Wiel Conings en derde Jean Hornesch.
- deze maand hebben de parochianen via stembriefjes kunnen aangeven op welk tijdstip zij in het weekend het liefst de H. Missen willen bezoeken. Naar aanleiding hiervan heeft het kerkbestuur besloten dat voor het eerst op zaterdagavond om 7.00 uur een avondmis wordt gehouden. De H. Missen op zondagmorgen zijn om 7.00 uur, 9.00 uur en om 11.00 uur.