Wat gebeurde er in mei 1967

Bron Oonder Os.

Dinsdag 2 mei
brengt de Vrouwenbond L.V.B. een bezoek aan “Alles voor Eva” in Valkenburg.

Zaterdag 6 mei
organiseert de jeugdvoetbalclub in zaal Leike Bessems een dansavond. Het geheel wordt muzikaal opgeluisterd door het orkest The Golden Sundowners. Aanvang 6 uur.

Vrijdag 12 mei
en zaterdag 13 mei worden in café Gorissen de Keerder Kampioenschappen tafelvoetbal gehouden. Aanmelden kan bij Jef Gilissen, Kerkstraat 69 en Pierre Heusschen, Eckelraderweg 25.

Pinkstermaandag 15 mei
houdt de handboogschutterij Amicitia het jaarlijks Koningschieten op de schietbanen bij café Bessems aan de Rijksweg.
De nieuwe Koning werd de veelbelovende jonge schutter J. Boumans. Hij behaalde in totaal 415 punten.

Woensdag 17 mei
wordt weer de jaarlijkse kringbedevaart van de L.V.B. Kring Maastricht gehouden naar de Lourdesgrot bij het Missiehuis. Vertrek om half acht vanaf café Bogman te Heer.

Zondag 21 mei
houden de Zuster van Barmhartigheid met hulp van de leerlingen van de Mater Misericordiae-school (ULO) van 1 tot 8 uur weer hun jaarlijkse Missie Fancy Fair in de tuin van hun klooster aan de Rijksweg. no. 2. Tijdens deze fancy-fair werd een tombola gehouden voor de missie van Zuster Bernadette. Deze bracht maar liefst fl. 3860,00 op.

En verder nog ………….

- Van donderdagavond 25 mei tot zondagmorgen 28 mei wordt in het Retraitehuis in Spaubeek een weekend gehouden
voor verloofden. De kosten bedragen f 22,50 per persoon. Men zich aanmelden bij de pastoor Berkers of bij de
kapelaan.
- Gedurende de Zomerkermis staan van 28 t/m 30 mei op het Raadhuisplein de volgende kermisvermakelijkheden:
suikerspin, kinderdraaimolen, schiettent-lijntreksport, holley, grijpkranen en autoscooters.
- Aan de Bemelerweg wordt momenteel hard gewerkt. Verschillende V.V. Keer leden zijn druk bezig met de bouw van
het nieuwe kleedlokaal. Vanaf het seizoen 1967-1968 speelt de voetbalclub op het nieuwe sportveld aan de
Bemelerweg.
- De heer Wim Aarts heeft in de beste verstandhouding ontslag genomen als directeur van de fanfare. Zijn opvolger wordt