Wat gebeurde er in februari 1965

Wat gebeurde er zoal in ons dorp in februari 1965

(bron: Oonder Os)

Dinsdag 2 februari

Van dinsdag 2 februari t/m donderdag 4 februari wordt weer de jaarlijkse Maria Lichtmiskermis gehouden. De gemeentesecretarie is dan ook gesloten op 2 en 3 februari. Op 2 en 3 februari zijn er om 7u, 8.30u, 9.30u en 11u H. Missen.

Dinsdag 2 februari

Om 9.30 uur wordt in de parochiekerk een H. Mis gehouden t.i.v. de Jonge Boeren en Boerinnen Kring Maastricht. Daarna begint in zaal Heusschen een studiedag der Jonge Boeren en Boerinnen. Deze studiedag staat in het teken van de Streekontwikkeling.

Woensdag 3 februari

Feest van de H. Blasius, bisschop en Martelaar, patroon van ons dorp, bijzondere beschermheilige tegen keel- en andere ziekten. Na alle H. Missen ’s morgens wordt de Blasius zegen gegeven. ’s Middags wordt de Blasiuszegen gegeven om 2u, 3u en 4u.

Zondag 21 februari

Ter gelegenheid van het 25 jarig jubileum van onze dorpsgenoot pater Hub Lemmerling s.m.a wordt van twaalf uur tot half twee een receptie gehouden in de aula van het Missiehuis. Ook Eerw. Broeder Nicolaas Rubie s.m.a recipieert  deze dag. Dit in verband met zijn 40 jarig professiefeest. Deze broeder-timmerman van het Missiehuis, 72 jaar oud, werkt al tientallen jaren in de werkplaats van het Missiehuis.

Zaterdag 27 februari

vindt er een groot Auw Wieverbal plaats in café Bessems (bij Leike) aan de Rijksweg.

Zaterdag 27 februari

wordt om 8 uur in het café van de Gez. Brouwers (nu: Rijksweg 86) het spaargeld van de spaarvereniging Soli uitbetaald.

Zondag 28 februari

Van zondag 28 februari t/m dinsdag 2 maart wordt dit jaar carnaval gevierd. Het is al het vierde jaar op rij dat de “grote” Klenderaire niet actief zijn. Toch zal er ook dit  jaar weer een optocht plaatsvinden. De optocht wordt georganiseerd door de Jeugdraad van Elf. De optocht vertrekt op maandag om stipt 2 uur vanaf het Raadhuisplein. De route is als volgt: Limburgerstraat tot aan J. Bastin, Kerkstraat, Dorpsstraat, Pastoor Kikkenweg, Rijksweg, Limburgerstraat en dan via Kusterkestraat naar zaal Gilissen. Hier zullen de prijzen worden uitgereikt door jeugdprins Hub I, Hub Lemmens (va Nèt). De sluitingstijden van de cafés zijn op zondag en maandag bepaald op 1 uur en dinsdag op 12 uur. Trouwens, tijdens deze optocht werd het feit dat we in ons dorp nog steeds geen “grote” Raad van Elf hebben, flink op de korrel genomen.

En verder nog…..

De heren Petrus Mingels en Gerard Jacobs worden i.v.m. het bereiken van de zeventig jarige leeftijd eervol ontslag verleend uit hun functie als Kerkmeester. Tevens worden zij benoemd tot ere-kerkmeesters. De heren Gerard van Proemeren, Arthur Schreurs, Frans Geelen en Joseph van Mulken worden tot nieuwe kerkmeesters benoemd.

Zwarte raven zijn gesignaleerd boven de voetbalweide. Het gaat sportief gezien niet goed met de voetbalclub. Uit 13 gespeelde wedstrijden hebben zij slechts 8 punten gehaald. Zij staan op de voorlaatste plaats en dit seizoen moeten twee elftallen uit de eerste klasse van de KNVB degraderen. Met nog 9 wedstrijden voor de boeg doet het bestuur een dringend beroep op de supporters om de spelers van het eerste elftal te komen aanmoedigen.