Wat gebeurde er in october 1965

Bron Oonder Os

Zaterdag 16 october
wordt de voor de 25e keer de Stille Omgang in Meerssen gehouden. Belangstellenden kunnen zich aanmelden bij de heer H. Ackermans. Vertrek aan het postkantoor ’s avonds om 10.00 uur. .

Dinsdag 19 october
worden alle moeders uit de gehele parochie uitgenodigd voor een moederavond, die gehouden wordt in de hal van de meisjesschool. Aanvang: 7:30 uur ’s avonds. Er wordt een lezing gehouden en een film getoond. Hierna wordt een tractatie aangeboden door de Boerinnenbond.
Zondag 24 october
wordt de najaarskermis gehouden. Op de kermisdagen 25 en 26 october is het gemeentehuis gesloten. Op het kermisterrein staan de volgende vermakelijkheden: schiettent, lijntrekspel, kinderdraaimolen, balco-rotor en auto-scooter.

Zondag 24 october
en maandag en dinsdag is er tijdens de kermisdagen gezellig dansen in café de Oude Toren. De muziek wordt verzorgd door het bekende dans- en showorkest Blue Combo met zang van John Aerts.

Zondag 31 october
wordt er in de parochiekerk vijf keer een gezamenlijke Biechtoefening gehouden namelijk om 4 uur, 5 uur, 6 uur, 7 uur en om 8.00 uur. Alle gebeden worden samen gedaan. Daarna kan iedereen, die dat wenst, in de biechtstoel voor een persoonlijke belijdenis van zijn zonden terecht. Vervolgens wordt weer gezamenlijk de dankzegging gedaan. Iedere oefening duurt ongeveer een half uur. Er zijn drie priester aanwezig.

En verder nog ………….

Ten behoeve van de aanleg van een gedeelte van het sportpark aan de Bemelerweg voteerde de Raad een krediet van f 43.000,--. De aanleg zal thans slechts een voetbal- en volleybalveld betreffen. Het plan laat uitbreiding toe met een oefenveld, tennisbanen, parkeerruimte, clublokalen en dergelijke. De voor dit plan benodigde grond werd aangekocht van een drietal eigenaren.

De pastoor verzoekt het bestellen van H. Missen tijdig te doen. Aangezien er in de parochie maar twee priesters zijn,  kan het maanden duren voordat de aangevraagde H.Mis opgedragen kan worden. Dus tijdig aanvragen.

Er is een voorlopig comité in het leven geroepen, dat er voor moet zorgen dat er met de carnaval 1966 weer een “grote” Raad van Elf in ons dorp actief is. De afgelopen drie jaar is de carnaval en optocht verzorgd door de jeugdcarnaval.

De maand october is de Rozenkrans maand. De eerste twee weken van october wordt elke avond om 7.00 uur ‘s avonds in de parochiekerk de Rozenkrans gebeden. De pastoor verzoekt iedereen, die niet naar de kerk kan komen, samen thuis de rozenkrans of een gedeelte hiervan te bidden.

De beschermheer van de fanfare, de heer Speetjens,  en de ere-voorzitter van de fanfare, de heer J. Beyers, schenken de vereniging een vlag met het wapen van Cadier en Keer.

De laatste week voor Allerheiligen mag er op het kerkhof niet meer gewerkt worden. In deze week zal de tuinman, de heer Math Beijers, het kerkhof in orde brengen voor Allerheiligen en Allerzielen.