Wat gebeurde er in december 1965

Bron Oonder Os

Zondag 5 december
zal de fanfare om 2 uur n.m. Sint Nicolaas afhalen bij Hotel Keerberg. Rond half vier zal de Sint de kinderen ontvangen in het verenigingslokaal Gilissen.

Zaterdag 11 december
zal spaarclub Victorie een windbuksconcours houden in café de Oude Toren. De wedstrijden krijgen een vervolg op zaterdag 18 december en op de zondagen 12 en 19 december.

In het kader van het winterprogramma houdt de jeugdvoetbalclub voor de het A- en B elftal een veldloop. De leiding heeft trainer Wiel Heusschen.

Zondag 12 december
zal de leesbibliotheek in het oude gemeentehuis geopend zijn van 11 tot 12 uur.

Donderdag 16 december
wordt in zaal Gilissen een vergadering gehouden waarvoor alle bestuursleden der plaatselijke verenigingen zijn uitgenodigd. Het doel der vergadering is: om gezamenlijk eens te praten over de naderende festiviteiten omtrent carnaval. (Ons dorp heeft sinds 1963 geen Raad van Elf meer).

Op donderdag 16 december werd door de Bescherming Bevolking in Gulpen een examen voor blokwachter gehouden. Hiervoor slaagden onze dorpsgenoten: Mej. R. Schoenmakers, Rijksweg 72;
Mej. A. Bisscheroux, Limburgerstraat 5 en
de heer J. Nelissen, Kerkstraat 42.

Zondag 26 december
Dag van Aanbidding
voor onze parochie.
Het schema ziet er dit jaar als volgt uit:
12 -1 uur Kerkstraat, Dorpstraat, Groenstraat, Bemelerweg.
1-2 uur ’t Rooth, Limburgerstraat, Julianastraat, Beatrixstraat, Keunestraat, Kapelweg.
2-3 uur Honthem, Rijksweg, Einderweg, Past. Kikkenweg, Heerderweg, Trichterweg, Eckelraderweg.
3-4 uur Gezamenlijk Aanbiddingsuur voor allen die eerder verhinderd waren hun Aanbiddingsuur te houden.
 Vorig jaar is de Aanbidding niet doorgegaan wegens de overvloedige sneeuw.

Dinsdag 28 december
en woensdag 29 december staat bij het nieuwe gemeentehuis de onderzoekswagen voor het tuberculose onderzoek.

En verder nog ………….

Tijdens de onlangs gehouden raadsvergadering nam de heer J.G. Vliegen ontslag als raadslid en wethouder, zulks i.v.m. zijn vestiging buiten de gemeente. In de opengevallen wethoudersplaats werd de heer J.P.W. Brouwers benoemd. De heer G.J. Rouwmaat werd benoemd tot raadslid.

Ook dit jaar worden aan de inwoners van Cadier en Keer, ’t Rooth en Honthem kerstdennen verkocht. De verkoop vindt plaats achter het oude gemeentehuis op dinsdag 21 december van 9.00 tot 12.00 uur voormiddag. De prijs bedraagt twee gulden.

In januari start een Middenstandscursus voor beginners. De cursus wordt gegeven door de heer H.P. Miltenburg. Belangstellenden dienen zich voor 25 december op te geven bij de heer Herman Miltenburg, Limburgerstraat 7 tel. 290.

In de maand december werd de 2000ste burger van de gemeente Cadier en Keer aangegeven bij de Burgerlijke Stand. Het was Yvonne Straeten, dochter van het gezin J.H. Straeten-Laarveld, wonende aan de Bemelerweg no. 7.

Bij het begin van de winterstop is het eerste elftal van de V.V. Keer nog ongeslagen en staat dan ook aan de leiding in de 2e klasse A van de afdeling Limburg. Het tweede elftal doet het ook uitstekend en staat slechts een punt achter de leider.

Te koop: Slachthanen, panklaar. Voor de Kerstdagen en Nieuwjaar. Te bevragen: W. Brouwers, Dorpsstraat 16. Aanvrage na 5 uur iedere dag.

De locale ondernemers wensen via het parochieblad de inwoners prettige feestdagen toe.
Het betreft:
Timmerbedrijf A. Schreurs-Hornesch en Zonen,
Kolen- en oliehandelaar J. Weerts,
Taxi en autoverhuurbedrijf J.S. Nelissen–Keulen,
Groentehandel J.H. Conings,
Bakkerij Jos Essers,
Bier- en limonadehandel G. Rouwmaat,
de Kapster V.B. Schwarz–Bergler (Madam Schwarz),
Friture T. Gilissen,
Assurantiekantoor J. Nelissen,
H. Beyers-Heusschen zelfbediening de Spar,
Aannemersbedrijf Gebr. Heusschen,
Zuivelhandel P. Bessems,
Rund-kalfs en varkensslagerij J. Nelissen-Spronck,
Textielhandel Gez. Heynen,
Sanitair en installatiebedrijf  W. Aerts en Zn.,
Smederij en huishoudelijke artikelen  M. Heusschen en Zn,
Voegersbedrijf de Groen-Heusschen,
zelfbediening J. van Geleen–Vliegen,
Textiel- en galanteriehandel L. Essers-Bastin
en de café’s de Oude Toren (L. Heusschen-Dumoulin), P. Gilissen en J. Leenders.