Wat gebeurde er zoal in ons dorp in maart 1966

Bron Oonder Os

Donderdag 3 maart
houdt de Vereniging Voor Vreemdelingenverkeer Cadier en Keer om 20.00 uur in de kelder van het nieuwe gemeenthuis de Ledenvergadering. In 1965 bedroeg het aantal overnachtingen in ons dorp circa 2000. Het adres van het VVV kantoor is Pastoor Kikkenweg 14 tel. 392.

Zaterdag 5 maart
organiseert de spaarvereniging “Soli” schietwedstrijden in café Gez. Brouwers aan de Rijksweg. De wedstrijden worden voortgezet op 6, 12 en 13 maart. Einduitslag was: 1. Slangen 2. J. Vaessens 3. P. Royen.

Woensdag 9 maart
hervat de dameshandbalvereniging “Groen-Wit” de trainingen op het voetbalveld.

Donderdag 10 maart
is er in café  “In de oude Toren” vrij dansen met het orkest The New Cresendo’s met zang van Don Appel

Zondag 13 maart
organiseert de bejaardenvereniging een kienavond bij Lambert Heusschen aan de kerk. Aanvang 7.00 uur

Zondag 20 maart
organiseren de Jonge Boeren een veldcross-loop. Opgeven bij Wiel Conings of Sjef Boumans. De start vindt plaats bij café L. Heusschen. Aanvang 2.00 uur. Onder de deelnemers is de cross-loop kampioen uit Bemelen. Ook verschillende oud Nieuw-Guinea strijders zullen aan de cross deelnemen.

Zondag 26 maart en zondag 27 maart
organiseert de tafelvoetbalclub T.V.C. Keer in café Gorissen het Keerder N.E.T.A.V.O. koppel kampioenschap. Einduitslag was: 1. Willy Neederlants en Jean Bessems 2. Jef Gilissen en Chris Fraats 3. Frans Bastin en Math. Heusschen.

Dinsdag 29 maart
wordt om 2 uur in zaal “De oude Toren” tegenover de kerk, een oudermiddag gehouden speciaal voor de ouders van de schoolgaande kleuters. Op deze middag zal burgemeester J.H.R. van Laar zelf de film over het carnavalsfeest vertonen.

En verder nog ………….

- De gemeente biedt weer hakhout te koop aan. Kopers dienen zich in verbinding te stellen met wethouder J.H.
  Ackermans, Limburgerstraat 121.

- De door de Vrouwenbond gehouden actie t.b.v. het gebrekkige kind heeft  fl. 705,50 opgebracht.

- De gemeente wijst er nogmaals op dat alleen op zaterdag tussen 08.00 en 12.00 uur vuilnis naar de stortplaats
  aan de Eckelraderweg gebracht kan worden. Het storten van boomstronken en snoeihout is niet toegestaan.

- “IJssalon Fie van Kep” gelegen aan de Rijksweg 105 is gestopt met de verkoop en fabricage van het overheerlijke
  ijs. De ijsmachine wordt daarom te koop aangeboden.

- De parochiebibliotheek heeft dringend behoefte aan alle soorten boeken. Iedereen die zijn gebruikte boeken wil
  afstaan kan dit opgeven aan de kapelaan of op adres Limburgerstraat 61.