Wat gebeurde er in november 1966

Bron Oonder Os

Vrijdag 4 november
en zaterdag 5 november worden om 8 uur in café Lambert Heusschen twee gezellige bijeenkomsten georganiseerd voor al degenen, die geholpen hebben bij het 700 jarig parochiefeest. Aangezien het aantal medewerkers zo groot is, zal de bijeenkomst over twee avonden verdeeld worden. Vrijdag worden de medewerkers aan het Historisch Spel, de Historische Figuren en al degenen die aan de entrees gezeten hebben verwacht. Zaterdag worden alle andere medewerkers verwacht.
Zaterdag 5 november
en zondag organiseert het Steunfonds van de fanfare in café Bessems een groot schietconcours. Zaterdag wordt geschoten van 18.00 tot 23.00 uur. Zondag van 10.00 tot 13.00 uur en van 17.00 tot 23.00 uur. Jean Hornesch was de winnaar zaterdag en Frits Slangen de winnaar zondag.
Zaterdag 12 november
organiseert de carnavalsvereniging om 7.30 uur in zaal P. Gilissen een gezellige avond. De avond wordt muzikaal opgeluisterd door de Muziekkapel Margraten. Tevens is er deze avond een optreden van Marliesje Vincken uit Bocholtz
(’t wonderkind). De heer Habets uit Ubachsberg zal de avond aan elkaar praten. De nieuwe bewoners van de Kapelweg worden extra uitgenodigd om deze gezellige avond eens bij te wonen.
Zaterdag 12 november
organiseert de Jonkheid van ’t Rooth om half acht een kienavond in de zaal van café wed. Beuken op ‘t Rooth.
Zondag 13 november
houdt de Vrouwenbond om half zeven een kienavond in café Bessems. Er zijn schitterende prijzen te winnen o.a. een speenvarken, worsten, levensmiddelenpakket, taarten, smeedijzeren kapstok, parapluie-bakken, krantenbakken, koffieservies, vlaschotels, kristallen vazen, poppen. kruiwagens enz.. Trouwens de naam van de Boerinnenbond is gewijzigd in Vrouwenbond.
Zaterdag 19 november
houdt de bejaardenvereniging een gezellige avond in de hal van de meisjesschool. Aanvang 6 uur.
Zaterdag 26 november
vindt op het adres Limburgerstraat 1 de opening plaats van de nieuwe slijterij-wijnhandel Goessens.
En verder nog ………….
- de nieuw katechismus is voor f 8,90 op de pastorie verkrijgbaar.
- voor het scheren van uw vee, kan men dit jaar ook weer terecht bij P. Janssen, Rijksweg 67.
- het Kerkbestuur heeft besloten voorlopig geen Avondmis op zondag in te voeren. Mocht over enkele jaren de parochie
zo uitgebreid zijn, dan kan alsnog een Avondmis op zondag worden ingevoerd. Voorlopig blijft het dus bij vier H. Missen
op zondag.
- de hele maand november zijn iedere dag verse mosselen verkrijgbaar in café In de Oude Toren.
- in november heeft ons dorp er officieel een nieuwe vereniging bij. Dit op initiatief van Gerry Theng en Jan Hofkamp.
Het is de wandelverenigng de Nomaden. Reeds meermalen werd reeds aan wandelsportdagen meegedaan. Nu is er
ook een officieel bestuur. Ten gemeentehuize werd het nieuw bestuur geformeerd. Voorzitster is mevr. M.C.C.
Theunissen, secretaresse is Mej. M.C.J. Dassen. Bestuursleden zijn: dokter J. Prevoo, H. Moonen, H. Beckers (vice-
voorzitter), H. Roebroex en J. Beijers.
- de ballonnenwedstrijd, die tijdens het 700 jarig parochiefeest werd gehouden is gewonnen door Paul van Laar,
Kapelweg 14. Zijn ballon legde een afstand af van 496 km en kwam terrecht in Püttelkow in Oost-Duitsland. De tweede
prijs werd gewonnen door N. Schillings, Limburgerstraat 2 en de derde prijs ging naar J. van Mulken, Beatrixstraat 2.