LGOG Podcast

Het coronavirus heeft veel roet in het eten gegooid binnen het erfgoedveld. Veel activiteiten werden opeens afgelast. LGOG wilde de leden echter toch iets kunnen aanbieden, als vervanging voor de gemiste activiteiten. Zo ontstond de LGOG Podcast.

Op deze manier konden we de honger van ons publiek naar de Limburgse geschiedenis toch enigszins stillen. In de afleveringen van de podcast passeren dan ook verschillende historische onderzoeken de revue.  Zo komen er verhalen aan bod over uiteenlopende thema’s en worden er interviews afgelegd met allerlei bekende en onbekende historici en deskundigen.

Inmiddels zijn er 12 afleveringen die te beluisteren zijn via verschillende platforms, zoals Anchor, Spotify, Breaker, Google Podcasts, Pocket Casts en RadioPublic. Er zijn meerdere afleveringen te vinden over Limburgse literatuur, de wederopbouw van Limburg, Limburgse mythen en sagen en het dagboek van LGOG-oprichter Jos Habets. De afleveringen kunt u beluisteren door via uw favoriete platform te zoeken naar de ‘LGOG Podcast’. Ook op de LGOG-website is de podcast te vinden onder het kopje ‘Bijzondere Activiteiten’. Daar is tevens achtergrondinformatie bij iedere aflevering te vinden. Voor meer informatie zie https://lgog.nl/de-lgog-podcast.

LGOG is op zoek naar Limburgse verhalen

Een van onze podcastseries gaat over Limburgse literatuur. Het LGOG heeft inmiddels een aflevering gepubliceerd met Maastrichtse verhalen van de schrijver Pol Brounts, en is in gesprek gegaan met de schrijvers Peter Winkels, Lou Spronck en Ad van Iterson. Graag zou het LGOG meer literaire verhalen op deze manier willen delen in een Podcast aflevering, het liefst in allerlei verschillende dialecten. Zijn er verhalen, gedichten of carnavalsliederen die u enorm aanspreken, en die u zou willen voorlezen of waar u iets over zou willen vertellen? Neem dan contact met ons op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Mocht u nog andere ideeën hebben als onderwerp voor de LGOG Podcast, dan horen wij dat uiteraard ook heel graag.