Wat gebeurde er zoal in ons dorp in januari 45 jaar geleden (1970).
Bron Oonder Os.

Vrijdag 9 januari
wordt er voor de dames van de Vrouwenbond een cursus gegeven over diepvries. De avond wordt gehouden in de kelder van het gemeentehuis en begint om half acht.

Vrijdag 9 januari
en zaterdag 10 januari organiseert de biljartclub “de Oude Toren’ kwajongen voor koningskoeken in café de Oude Toren. Voor iedere gewonnen wedstrijd is er een koningskoek per koppel.

Zondag 11 januari
staat achter in de kerk een grote bus waar u uw gift in kunt deponeren voor Radboudzondag. De opbrengst is bestemd voor het Katholiek Hoger Onderwijs. De opbrengst bedroeg f 43,00.

Zaterdag 24 januari
houden de Klenderaire hun grote carnavalszitting in d’n Tempel van Pie Gilissen. Er zijn optredens van de Globetrotters, Pierre Cnoops, H. Muyres (Kareltje Knetter), Jos Prop (parodist), de Wieker Hofzengers, een buutnereedner uit Keer en de tanzmariechen van de Rieste uit Margraten. Gastvereniging zijn de Hèvers uit Noorbeek. Het geheel wordt muzikaal opgeluisterd door de kapel van de fanfare o.l.v. van Sjo Odekerken.  Tot nieuwe prins werd uitgeroepen Rinus d’n 1e, Rinus Vliegen.

Zondag 25 januari
is er een groot Prinsenbal in de zaal Gilissen.

En verder nog …………

-       De 1e H. Communie vindt vanaf dit jaar niet meer plaats op Hemelvaartsdag. Dit jaar is als datum vastgesteld zondag 3 mei. Een van de redenen voor het verplaatsen van de datum is het feit dat op Hemelvaartsdag de Margraten wandeltocht plaatsvindt. Deze start op Huize Sint Jozef en gaat via ons dorp naar het Amerikaans kerkhof. Meer dan 10.000 wandelaars nemen hier aan deel en onze eigen wandelvereniging de Nomaden helpt daarbij met veel ledenj.

-       Uit het jaaroverzicht van de parochie blijkt dat in 1969 12 sterfgevallen zijn geweest. 60 Kinderen kregen het H. Doopsel. 23 Jongens en 20 meisjes uit de parochie stapten in het huwelijksbootje, waarvan 20 huwelijken werden gesloten in onze parochiekerk. Bij de laatste kerktelling in oktober 1969 waren in alle H. Missen 1164 kerkgangers aanwezig.