Wat gebeurde er zoal in ons dorp in mei 45 jaar geleden (1970).
Bron Oonder Os.

Zondag 3 mei
doen 21 meisjes en 26 jongens van de tweede klas de Eerste H. Communie. Enkele namen: Ria Bröcheler, Helga Doijen, Conny Dreessen, Elvera Essers, Donnie Bröcheler, Joke Heusschen, Jurgen Schillings, Roger Mourmans.

Dinsdag 5 mei
bevrijdingsdag. Om 14.30 uur is er een filmmiddag voor de jeugd in zaal Gilissen. Om 18.00 uur is er in de kerk een speciale dankdienst, die opgeluisterd wordt door een jeugd-muziekgroep. Vanaf 19.00 uur is er dansen in zaal Gilissen met het orkest The Paying Shadows met medewerking van disc-jockey Maurice Hermans (zoon van Toon Hermans). In café De Oude Toren speelt het orkest “De Helodies”.

Donderdag 7 mei
wordt voor de 18e maal de Internationale Margraten Wandeltocht gehouden. Er worden circa 10000 deelnemers verwacht. Dit jaar staat deze tocht in het teken 25 jaar bevrijding. Aangezien deze wandelaars via ons dorp naar het Amerikaans kerkhof lopen zal het weer erg druk zijn in ons dorp. De organisatie is in handen W.S.V. “de Globetrotters uit Heer en W.S.V. “” de Nomaden” uit ons dorp.

Dinsdag 12 mei
is er voor de leden van de Vrouwenbond een bakcursus om 7 uur bij mevr. Boumans, Kerkstraat 122.

Donderdag 14 mei
wordt in ons dorp gestart met het geven van de eerste balletlessen voor kinderen van 6 tot 14 jaar. De lessen worden gegeven door mevr. Bemer-Wagner uit Amby en het geheel staat onder leiding van de Dames Gymnastiekvereniging. Aanmelden kan nog bij mevr. M Peters, Kapelweg 69.

Vrijdag 22 mei
wordt voor de ouders van de leerlingen van de 6e klas van de heer Lemmens om 8 uur ’s avonds in de hal aan de Groenstraat een korte ouderavond gehouden. Een medewerker van de Stichting Geestelijke Gezondheidszorg uit Maastricht zal deze avond aan de ouders laten weten, wat hij de week daarna aan de kinderen van de 6e klas komt vertellen.

En verder nog …………
- Van 7 tot 14 mei wordt aan de Lourdesgrot van het Missiehuis de jaarlijkse gebedsweek gehouden. De H. Missen worden gehouden om half zes ’s avonds. Op 7 en 10 mei wordt de H. Mis opgedragen om kwart voor negen ’s morgens.