Wat gebeurde er zoal in ons dorp in juni 45 jaar geleden (1970).
Bron Oonder Os.

Woensdag 3 juni
kunnen van 2 tot 5 uur nieuwe leerlingen worden ingeschreven voor de kleuterschool “Bernadettehofke”. S.v.p. trouwboekje meebrengen.

Zaterdag 6 juni
en zondag 7 juni organiseert de afdeling jeugd van de V.V. Keer een voetbaltournooi voor A-elftallen, Er nemen 12 elftallen deel. Het tournooi werd gewonnen door R.K.V.V.M.

Zaterdag 13 juni
maakt de bejaardenvereniging haar jaarlijks uitstapje. Dit jaar wordt het Openluchtmuseum in Arnhem bezocht. Vertrek 8.00 uur. Er wordt ’s morgens gepauzeerd in Velden en er wordt gedineerd in hotel Tivoli in Berg en Dal. Op de terugreis wordt gepauzeerd in Wellerlooi en Hornerheide. De kosten bedragen F18,00

Zondag 14 juni

zullen van 10.00 tot 12.30 uur door de Vereniging tot Natuurbescherming in het clublokaal (oud gemeentehuis) nieuwe ledenkaarten worden uitgereikt.

Donderdag 18 juni
brengt de Vrouwenbond een bezoek aan het Vredespaleis in Den Haag. Daarna worden de fabrieken van Delftsblauw bezocht. ‘s Avonds wordt weer een bezoek gebracht aan dancing Savenna in België (die dames toch……….).  Vertrek 7.00 uur vanaf het gemeentehuis.

Vrijdag 19 juni
is er voor de schoolverlaters in Eckelrade een verdiepingsdag. Deze dag staat onder leiding van pater Richters S.C.J. De leerkrachten van de zesde klassers waren meester Lemmens, hoofd der school, en juffrouw Lasoe.

Zondag 21 juni
doen de kinderen van de zesde klas om 9.uur de Doopbeloften. Ze worden door de fanfare om 8.45 uur aan de school in de Groenstraat afgehaald.

En verder nog …………

-       Het jaarlijks Koningschieten van handboogschutterij “Amicitia”, dat op Pinkstermaandag is gehouden, is met een totaal van 400 punten gewonnen door Hub Weusten. Tweede werd Pierre Geelen en derde Sjef Severeijns.

-       Tijdens de kermisdagen zondag, maandag en dinsdag is er vrij dansen met het orkest “de Helodio’s” in café De Oude Toren.

-       I.v.m. de grote belangstelling is er voor de meisjes balletgroep een ledenstop ingevoerd. Men kan zich wel nog aanmelden, maar dan komt men op een wachtlijst te staan.

In de laatste twee weken van juni zal de uit 112 leden bestaande wandelclub “de Nomaden” met steunkaarten langs de deur komen. De opbrengst is o.a. bestemd om het busvervoer naar de wandeltochten te kunnen bekostigen.