Wat gebeurde er in ons dorp in oktober 1970

Bron: Oonder Os

Donderdag 1 oktober
vindt er om 20.00 uur in zaal Gilissen een voorlichtingsavond plaats. Deze avond wordt geopend door burgemeester H.J.R van Laar. Er zullen enkele voorlichtingsfilms worden vertoond. Huisarts Prevoo, cardioloog J. Schmitz en de heer de Jong, promotor Nederlandse Hartstichting, zullen aan deze avond hun medewerking verlenen. Geen toegang voor personen beneden de 16 jaar.

Woensdag 7 oktober
maakt de bejaardenvereniging haar jaarlijks uitstapje. De belangstelling is zo groot dat men met twee reisbussen op stap gaat.

Zaterdag 17 oktober
maakt de Vereniging tot Natuurbescherming ’s middags een excursie naar een natuurgebied in België. De reis wordt gemaakt met een bus en het uitstapje wordt afgesloten met een koffietafel.

Zondag 18 oktober
heeft de wandelsportvereniging “De Nomaden” met drie groepen in Sittard de laatste wandeltocht van dit jaar gelopen. In totaal werd dit jaar aan twaalf wandeltochten deelgenomen. Er werden 12 eerste prijzen, 7 tweede prijzen en 2 derde prijzen gehaald. Een uitstekend resultaat.

Zaterdag 24 oktober
neemt fanfare St. Blasius deel aan de eerste ronde van het KRO Muziekfestival. Het korps zal in Valkenburg twee gekozen nummers uitvoeren t.w. Mixed pickles Modern Selection en de Boogie Woogie Rimbalzello.

Zaterdag 24 oktober
speelt in café Beuken op ’t Rooth het bekende orkest “de Tophits”. Aanvang 6 uur.

En verder nog …………
- Gedurende de oktober maand wordt elke dag het rozenhoedje gebeden. Op werkdagen een kwartier voor de avondmis (6.45 uur). Op zondag om 3 uur ’s middags.