kleindsc07000Dit gietijzeren kruis is geplaatst op de hoek van de Bemelerweg en de Bakkerboschweg. De tekst luidt:

"Eineder hèt wal ins ein reije, um è weesgegroetje te beije".

Arnold Kuiper, die veel wandelt en dus ook veel veldkruisen tegenkwam, kwam met het idee om een wegkruis te plaatsen in de buurt Keerberg waar hij woont. Het idee is overgenomen door de Buurtvereniging Keerberg. Deze heeft uitgezocht of er reeds een kruis gestaan had. Dat was niet het geval.

Na enkele voorbereidingen, zoals het vrijmaken van de grond en instemming van de directe omwoners werd met de werkzaamheden begonnen. Sjefke Pirnay, Paulus Retra, Arnold Kuiper, Peter Goessens en Jo Aarts realiseerden het muurtje en de bestrating. De blauwe steen waar het kruis op rust is van Marcel Vaessens uit Honthem. Het kruis is geschonken door de stichting Kruisen en Kapellen. Via Jo Purnot is de buurtvereniging aan een adres in Scheulder gekomen. Het kruis is waarschijnlijk een oud graf kruis van een zuster klooster in Maastricht ( niet bekend welk). Het kruis is door Arnold Kuiper geheel ontdaan van de oude lak-en verflagen en geheel opnieuw gecoat en gelakt. De tekst is bedacht door Jo Aarts en Bèr Lardenoye heeft deze tekst op het plaatje geschilderd.

Het kruis is op 22 juni 2003, tijdens de sacramentsprocessie, ingewijd door pastoor Jan van Frankenhuijsen.