Wat gebeurde er in mei 1968

Bron Oonder Os

Donderdag 2 mei
vertrekt om half acht vanaf het Raadhuisplein de schouwburgbus naar de voorstelling “De drie musketiers” welke in de stadsschouwburg in Maastricht zal plaatsvinden.

Zaterdag 4 mei
en zondagmorgen 5 mei houdt het uniformenfonds van de fanfare en de kaartclub 21 een Koejongconcours in café Visser.

Zondag 5 mei
brengt de fanfare een bezoek aan Posterholt, de nieuwe standplaats van pastoor Berkers. De fanfare zal in Posterholt
een concert geven.

Dinsdag 7 mei
is er om 8 uur in de hal van de meisjesschool een ouderavond voor de ouders van de kinderen, die op Hemelvaart hun Eerste H. Communie doen. Spreker is pater Rijpkema.

Zondag 12 mei
organiseert de fanfare een wielerronde voor liefhebbers. De wedstrijd vindt plaats op het parcours: Kerkstraat-Limburgerstraat-St-Aloysiusstraat-Kerkstraat. De start en finish vindt plaats bij zaal Gilissen. De entree bedraagt f 1,-- . Tijdens de wielerronde wordt op het Raadhuisplein ijs verkocht.

Dinsdag 14 mei
organiseert de Limburgse Vrouwenbeweging kring Maastricht de jaarlijkse processie naar de Lourdesgrot van het Missiehuis. Vertrek in processie om 7.30 uur vanaf pension Bogman onder aan de Keerderberg. Omstreeks 8 uur wordt in de kapel van het Missiehuis een H. Mis opgedragen.

Zaterdag 11 mei
door met 5-2 te winnen van R.K.A.S.V. werd het A-1 elftal van de R.K.V.V. Keer voor het eerst kampioen. Het elftal bestond uit de spelers: R. Vliegen, E. Huntjens, F. Kuiper, H. Vaessen, J. Heijnens, J. van Laar, J. Weerts, R. Spronck, J. Schillings, P. Beckers, J. Beckers, P. Thomassen, J. Oberjé, J Ubachs en H. Spronck. Trainer was Pierre Custers en leider Jo Nelissen.

Donderdag 23 mei
doen om 9 uur de kinderen hun H. Communie. De ouders wordt verzocht de kinderen geen boekjes en rozenkransen mee te geven of andere dingen die hen afleiden. Er wordt voor boekjes gezorgd. De H. Mis zal een kindermis zijn. De groten worden verzocht niet luidop mee te bidden met de kleintjes. Tips voor geschenken zijn de boekjes: Drie maal drie is negen en ieder zingt zijn eigen lied; Communie album; Bijbelverhalen; Vertellingen uit de bijbel; De hemel is van jou.

Zaterdag 25 mei
organiseert de fanfare om 20.00 uur een kienavond in zaal Gilissen.

En verder nog ………….
 - de onderlinge biljartcompetitie van de biljartclub “De Oude Toren“ werd bij de koppels gewonnen door H. Thans en M. Heusschen. Persoonlijk kampioen werd Nico Pirnay.
- het spreekuur van Bureau Pre-Natale Zorg (mevrouw Geelen-Bindels)  zal voortaan plaatsvinden op de eerste en derde maandag van de maand van 4–5 uur n.m..