Wat gebeurde er in augustus 1968

Wat gebeurde er zoal in ons dorp in augustus 45 jaar geleden (1968).
Bron Oonder Os.

Donderdag 1 augustus
hervat de V.V. Keer de training onder leiding van de nieuwe trainer dhr. Wittelings uit Maastricht, voormalig vermaard keeper van MVV. Aardigheidje: Oud Keer speler Leike Bessems had het genoegen een doelpunt tegen hem te scoren toen hij in 1943 bij Caberg speelde.

Zondag 11 augustus
houdt de voetbalclub om 10.00 uur in clublokaal Gilissen de jaarlijks algemene ledenvergadering.

Zondag 18 augustus
organiseert de Jonkheid Honthem haar jaarlijks weidefeest dat ook dit jaar weer muzikaal wordt opgeluisterd door
fanfare St. Blasius. Er zijn dit jaar ook weer diverse vermakelijkheden zoals kegelen, prijsschieten, dubbeltjes gooien en hengelen.

Maandag 19 augustus
houdt de jeugdvoetbalclub om 18.30 uur de jaarvergadering in clublokaal Bessems.

Zondag 25 augustus
brengt de fanfare een bezoek aan de Belgische plaats Hermalle

Dinsdag 27 augustus
maakt de Vrouwenbond een uitstapje naar de Sibema ijsfabriek in Echt en naar het Landbouwbelang in Sevenum. Vertrek om 8.45 uur aan het gemeentehuis. De dag wordt om 17.00 uur afgesloten met een diner in hotel Kronenberghof in Sevenum.

En verder nog ………….

Het nieuwe schooljaar van de lagere school begint op maandag 12 augustus. De schooltijden zijn van kwart voor negen tot  kwart over twaalf en van half twee tot vier uur. Op de woensdagmiddagen en des zaterdags is er geen school. De kleuters worden om negen uur in de kleuterschool aan de Groenstraat verwacht. Op 15 augustus wordt om negen uur een H. Mis opgedragen ter ere van de H. Geest voor een voorspoedig schooljaar. De klassen zijn dit jaar gehuisvest in drie gebouwen. De indeling is als volgt:

Klas

Leerkracht