Wat gebeurde er in januari 1966

Bron Oonder Os

Zondag 9 januari

houdt de fanfare een kienavond in zaal Gilissen. Er wordt begonnen om 7 uur en er wordt gekiend op z’n Amerikaans. Er zijn weer prachtige prijzen te winnen zoals een electrisch stoomstrijkijzer en broodrooster, 30 haantjes, konijnen, ganzen, dekens, schemerlampen, stof voor een kostuum, levensmiddelenpakketten enz. enz.

Zaterdag 15 januari

en zondag 16 januari organiseert de R.K.V.V. Keer een schietconcours in clublokaal Gilissen. Het concours wordt voortgezet op 22 en 23 januari (zaal Heusschen) en op 5 en 6 februari (zaal Bessems). Het tournooi werd uiteindelijk gewonnen door Wim Fraats, die het gewonnen geldbedrag van 30 gulden onder applaus terugstortte in de verenigingskas.

Zaterdag 22 januari

houdt het actie comité van de onlangs nieuw opgerichte carnavalsvereniging een grote rondgang door het dorp.

Zaterdag 29 januari

wordt, na een afwezigheid van 3 jaar,  weer een carnavalszitting in ons dorp gehouden. De zitting wordt gehouden in zaal Gilissen en begint om 7.11 uur. Er zijn o.a. optredens van het Meulebak Trio uit Eijgelshoven, D’n Dreuvige, ’t Pestoorke (buut van eigen bodem), de Zingende Zusjes uit St. Geertruid, Oos Eigen buutnereedners, De Keerder Kwatschzengers en de Tanzmariechen uit Gronsveld. Gastvereniging is de Zweetlanceers uit Gronsveld. Het geheel wordt muzikaal opgeluisterd door de boerenkapel van de fanfare o.l.v. van Wim Aerts. Als toetje zal Johnny Aerts met zijn Blue Combo optreden. Oh ja… de eerste prins van de nieuwe Klenderaire werd Hub Spronck.

En verder nog ………….

Met ingang van 1 januari wordt de “bankenpacht’ in onze kerk afgeschaft.

In 1965 werden in onze parochie 32 Doopsels toegediend, 21 paren traden in het huwelijk en 21 parochianen zijn overleden. Van de 442 gezinnen en alleenstaanden doen slechts 37 aangeschrevenen niet mee aan de gezinsbijdrage. In 1966 moet voor het eerst op verzoek van de bisschop een kerkgangerstelling worden gehouden. Op zondag 9 januari werd deze telling in onze parochie gehouden. Het resultaat is als volgt: 07.00 uur 87 kerkgangers; 8.30 uur 271; 9.30 296 en 11.00 uur 469. In totaal 1123 kerkgangers.

Volgende ingezonden brief stond deze maand in ons parochieblad.

Geacht Kerkbestuur,

Het is niet mijn bedoeling een lange brief te schrijven, maar ik zou graag eens willen weten, waarom dat lange slapers twee H. Missen nodig hebben. En wel om 11 uur en om 6 uur? Een huismoeder met kleine kinderen geen. Om 7.30 uur is veel te laat. Waarom niet om 6.30, 8.30 uur en 10.00 uur Hgm en 6 uur avondmis. Iemand die om 10 uur nog niet zijn slaap uit heeft, kan dan nog een tweede slaap nemen voor de avondmis.

Getekend een huismoeder uit onze parochie.