Wat gebeurde er zoal in ons dorp in mei 1966

Bron Oonder Os

Zondag 1mei
wordt er om 2.30 uur een bidprocessie naar de Fatima kapel gehouden. Hier wordt het Lof gehouden. Na afloop wordt weer biddend in processie teruggegaan naar de kerk.

Woensdag 4 mei
vrijdag 6  en zaterdag 7 mei worden in café L. Bessems-Schillings aan de Rijksweg de finale gespeeld van de districtskampioenschappen 2e klas bandstoten K.N.B.B..

Zaterdag 7 mei
is de beschermheer van de fanfare de heer Hubert Speetjens van ’t Rooth door de fanfare naar zijn laatste rustplaats begeleid. Hubert Speetjens was de oprichter van de drumband.

Woensdag 11 mei
Maakt de Vrouwenbond een reisje naar Duitsland. De kosten bedragen 10 gulden. Men kan zich tot 8 mei opgeven bij de secretaresse mevr. J. Mingels-Essers, Kerkstraat 81

Donderdag 12 mei
werden op het gemeentehuis de examens afgenomen voor Blokwachter Bescherming Bevolking. De geslaagden waren: J. Kusters, Keunestraat 10; L. Clemens, Kerkstraat 28 ; A. Schreurs, Keunestraat 6 en G. en P. Schreurs beiden wonende aan de Limburgerstraat 123.

Zaterdag 14 mei
vindt in het café van de gez. Brouwers aan de Rijksweg de ledenvergadering plaats van de spaarvereniging Soli.

Donderdag 19 mei
behaalde het eerste elftal van de R.K.V.V. Keer in de wedstrijd tegen Willem I het kampioenschap in de 2e klasse A van de afdeling Limburg. Dit betekent na een jaar afwezigheid weer terug in de 1e klasse. De uitwedstrijd werd met 4-0 gewonnen en de doelpuntenmakers in deze wedstrijd waren Math Tillie, John Vliegen en twee maal Egid Pirnay. De altijd trefzekere Jean Goessens miste een penalty. De trainer van Keer was de nog zeer jeugdige Francois Herben.

Vrijdag 20 mei
houden de Jonge Boeren Keer en Jonkheid Honthem een gezamenlijke vergadering in café Lambert. Agendapunt: het 700 jarig bestaan van onze parochie

Dinsdag 24 mei
wordt de bedevaart naar de O.L.V. van Rust in Heppeneert gehouden. Aanmelden bij mevr. L. Beijers-Heusschen, Kerkstraat 80. Vertrek 7.30 uur.

Vrijdag 27 mei
wordt voor belangstellenden om 8 uur in het gemeentehuis een bespreking gehouden over het oprichten van een vereniging welke zich ten doel zal stellen, de bescherming van de nuttige vogels in de vrije natuur.

Zaterdag 28 mei
wordt de voetbalwedstrijd gespeeld Keer A-1 tegen het Missiehuis.

zal de Amerikaanse legerband The 3rd Amored Band in het verenigingslokaal van de fanfare een twee uur durend concert geven.

En verder nog ………….

Goed nieuws voor de jeugdvoetbalclub. De gemeente Bemelen heeft besloten F. 12.50 subsidie te geven voor iedere jeugdvoetballer wonend in de gemeente Bemelen en die lid is van de jeugdvoetbalclub Keer.

Makelaarskantoor G.J.H. Roebroek uit Hoensbroek biedt 20 nieuw te bouwen woningen aan de Prins Bernhardstraat te koop aan. Prijzen vanaf F 28.250 vrij op naam. Financiering mogelijk tot 90 % van de stichtingskosten benodigd eigen geld 10%. Vrije aflossing altijd mogelijk.

De gemeente wijst er nogmaals op dat diegenen die voornemens zijn heggen of afrasteringen van schrik- of prikkeldraad aan te brengen langs wegen of voetpaden, overleg dienen te plegen met de gemeente opzichter de heer Moonen, alvorens tot plaatsing over te gaan.