(bron Oonder Os)

Zaterdag 4 april
Fanfare St Blasius houdt om 8 uur in het verenigingslokaal Gilissen de Algemene Jaarvergadering.
 Zondag 5 april
De dameshandbalvereniging Groen-Wit speelt zondag een thuiswedstrijd tegen Blauw-Wit uit Neerbeek. Aanvang 12.00 uur.

Zondag 12 april
2e zondag na Pasen. Herenigings-zondag: vandaag wordt gebed en offer van de parochianen gevraagd voor de Hereniging van de Oosterse Christenen met de Katholieke Kerk. De H. Missen zijn om 7 uur, 8 uur, 9 uur en 10 uur. Om 14.30 uur is er Lof met Rozenkrans.
Zondag 12 april
 De J.B.T.B. houdt een verdiepingsmorgen. Men begint met een H. Mis om 9.00 uur in de parochiekerk. Aalmoezenier Coenen zal een preek houden. Na de mis wordt er een bijeenkomst gehouden in zaal Lamber Heusschen. Degene die zich nog wil  opgeven om mee te gaan naar de werktuigendag te Liempde kan dit doen bij de heer W. Conings, alhier. De kosten bedragen fl 7.50 incl. de entree en reis.

Zondag 12 april
De bibliothecaris verzoekt beleefd om alle boeken van de bibliotheek, alhier zondag 12 april of uiterlijk 19 april in te leveren. Er zullen geen boeken meer uitgeleend worden.

Zondag 12 april
Een inwoner uit het dorp bedankt in het parochieblad Oonder Os de brandwacht. Hulde aan de brandwacht na drie minuten der sirene waren de eerste Heren present, na vijf minuten de spuitgasten, wat een hele prestatie is omdat zij met een handkarretje moeten komen. Mijn hartelijke dank.

Zondag 12 april
Het tweede elftal van de voetbalclub verliest met 3-4 van DBSV I. Na een 4 – 0 achterstand kwam Keer goed terug. De doelpunten bij Keer werden gemaakt door; Frans Mingels, Pierre Schreurs en alweer door Frans Mingels. Ondanks de nederlaag een puike prestatie, want DBSV was op dat moment nog ongeslagen.

Maandag 13 april
In zaal Gilissen, Dorpstraat, alhier zal door de N.V. Kristal Unie uit Maastricht een voorlichtingsavond worden gegeven betrefffende het fabriceren van Kristal en Glaspoducten. De avond begint om  8 uur en is voor eenieder gratis toegankelijk, terwijl vanwege de Kristalunie een kleine verloting van waardevolle kristallen voorwerpen (eveneens gratis) zal plaats vinden. Een bezoek derhalve alleszins waard. De avond wordt warm aanbevolen door burgemeester Huyben.

Zondag 19 april
Blindenzorg. In de week van 19 april wordt van de Blindenzorg artikelen te koop aangeboden. Het zijn man en vrouw die deze artikelen bij zich hebben. De verkoop wordt door de geestelijkheid ten zeerste aanbevolen.

Zaterdag 25 april
Zaterdag 25 april zal de J.B.T.B een voetbalwedstrijd spelen tegen de afd. J.B.T.B. uit Eckelrade. De thuiswedstrijd begint om half zeven waarbij de aftrap genomen wordt door hun geestelijke adviseur Pastoor Berkers.

Zaterdag 25 april
Vandaag vieren zuster Auxilia Maria en zuster Desideria van Huize Blankenberg hun Gouden Professiefeest. Op 19 april vierde zuster Roza Rigina eveneens van Huize Blankenberg haar Zilveren Professie feest. Tijdens de feestmis vernieuwde zij haar geloften.

Zondag 26 april
4e zondag na Pasen. Roepingen zondag: vandaag wordt de parochianen  gevraagd te bidden voor Priesterroepingen

Maandag 27 april
Het Kerkbestuur van de H. Kruisverheffing houdt in zaal Gilissen de Parochie-vergadering. Op de agenda staat o.a het wegwerken van het tekort van ongeveer 4000 gulden op de begroting van 1964.

Woensdag 29 april
De gemeente wijst erop dat in verband met Koninginneverjaardag op donderdag 30 april, de winkels op woensdag 29 april de HELE dag GEOPEND zijn.

Donderdag 30 april
Bij koninklijk besluit van 21 april 1964 no. 10 is aan wethouder Ackermans alhier de ere-medaille, verbonden aan de orde van Oranje Nassau, in goud verleend. Deze onderscheiding geschiedde voor het zeer verdienstelijk werk dat betrokkene gedurende een periode van 17 jaar voor de gemeente Cadier en Keer als raadslid en wethouden heeft verricht. Het opspelden der versierselen geschiedde door burgemeester Huyben. De fanfare bracht een serenade.