(Bron Oonder Os)

Dinsdag 2 juni
Kermisdinsdag. De Jonge Boeren uit het Noord Brabantse Best brengen een bezoek aan onze J.B.T.B.  Het hoofddoel van dit bezoek is om kennis op te doen van de bedrijven en de streek. De gasten uit Best worden om 10.00 uur verwacht. Ieder lid zal zijn gasten komen afhalen voor bezichtiging van zijn bedrijf, waarna het middagmaal gebruikt zal worden op de bedrijven van de leden. 's Middags volgt een rondtocht door Zuid-Limburg, waarna om 17.00 uur een gezamenlijke koffietafel in het clublokaal Lambèr Heusschen wordt gehouden. Om 18.00 uur begint het kermisbal, waarop alle Keerdenaren zijn uitgenodigd.

Donderdag 4 juni
Vandaag maken de leerlingen van de jongensschool een schoolreisje naar Bokrijk. Vertrek 9.00 uur.

Zaterdag 6 juni
Vandaag speelt de J.B.T.B. een voetbalwedstrijd tegen de J.B.T.B. uit Eijsden. De wedstrijd wordt gespeeld op het Keer terrein.

Zaterdag 6 juni
Zaterdag 6 juni en/of zondag 7 juni houdt de Boerinnenbond een inzameling voor de drieling van het gezin Jean en Fien Gilissen - Vandenboorn. Sinds mensenheugenis was tot die tijd in onze gemeente geen drieling geboren. De drieling Anita, Frenk en Paul zijn op vrijdag 17 april  geboren in de woning aan de Kapelweg no 9. Na de geboorte zijn zij overgebracht naar het ziekenhuis St Annadal in Maastricht. Om het gezin Gilissen in de extra kosten tegemoet te komen heeft de Boerinnenbond gemeend een inzameling te houden om zodoende aan het gezin Gilissen een praktisch geschenk aan te bieden waardoor de extra kosten en werkzaamheden iets verlicht konden worden. Met de opbrengst is uiteindelijk een wasmachine met droogtrommel gekocht. Tevens zijn nog enkele andere huishoudelijke artikelen gekocht.

Vrijdag 12 juni
Vandaag viert Mgr. Hubertus Josephus Paulissen zijn 60 jarig priesterjubileum. Mgr. Paulissen is geboren op 1 november 1881 in Oud-Vroenhoven en werd op 14 juni 1904 te Cork (Ierland) tot priester gewijd. De Bisschopswijding geschiedde op 11 februari 1933 in Maastricht. Mgr. Paulissen is lange tijd werkzaam geweest in verschillende landen in Afrika. Sinds 1952 geniet hij een welverdiende rust in het Missiehuis O. L. Vrouw van Lourdes in ons dorp.

Zondag 14 juni
Vandaag wordt om 13.30 uur op het veld van de R.K.V.V. Keer de voetbalwedstrijd gespeeld tussen een elftal van Cetadêle Vaticano en de “Rest van Keer”. De afgelopen weken is dit in het dorp het gesprek van de dag geweest. Beide elftallen verzamelen zich om 13.00 uur in zaal Gilissen. Daarna gaan zij onder begeleiding van de fanfare naar het voetbalveld (achter Leike) De wedstrijd wordt gefloten door Breur Chermin. De aftrap zal gedaan worden door pastoor Berkers. De selectie van Cetadêle Vaticano bestaat uit: Jean, Jeu, Jo en Pierre Heusschen, Bèr Hogenboom (gastspeler), Sjir en Jean Doyen, Wim en Chris Fraats, Jean en Frans Mingels en Nico Pirnay. De selectie van de Rest van Keer bestaat uit: Wiel Nederlants, Pierre Kleynen, Wiel Heusschen, Jo en Egid Pirnay, Arthur en Pierre Schreurs, Math en Jean Goessens, Jean Bessems en John Vliegen. Reservedoelman voor beide ploegen is Jean Weusten. De wedstrijd werd uiteindelijk met maar liefst 7 – 3 gewonnen door de Rest van Keer. De opbrengst van deze wedstrijd is bestemd voor de kerk.

Woensdag 17 juni
Liefst 63 kleuters maken vandaag onder leiding van Zuster Bernadette en juffrouw Tonni een schoolreisje naar Geldrop. Zij brengen een bezoek aan het klooster in Geldrop en de daarbij horende kleuterschool. Hier konden  de kleuters naar hartelust spelen en voetballen. Op de terugweg werd nog het dorp Sint Odiliënberg aangedaan waar de kleuters het in aanbouw zijnde huis van juffrouw Tonnie konden aanschouwen. Om 20.00 uur waren de kleuters weer terug in het dorp.

Vrijdag 19 juni
Vandaag maken de bejaarden van de parochie Cadier en Keer en het gehucht Sint Antoniusbank  hun jaarlijks uitstapje. Dit jaar gaat de reis naar Antwerpen. Evenals andere jaren zal door het bestuur voor proviand gezorgd worden. De reis wordt gemaakt met twee grote bussen van Splendid Cars uit Valkenburg. Kosten fl. 1,50.

Zondag 21 juni
Vandaag neemt het eerste elftal van de R.K.V.V. Keer deel aan de seriewedstrijden in Sint Geertruid.

Zondag 21 juni
Het zangkoor Jubilate Deo maakt een uitstapje naar de Eifel. Men bezoekt o.a Monschau en  Nideggen. In Ruhrberg wordt de middagpauze gehouden en een bootreisje gemaakt naar Schwammenauel. De avondmaaltijd werd genoten in Eilendorf, waar men ook nog een kerkelijk koor uit Stein aanwezig was. Na de maaltijd is door de beide koren nog uit volle borst gezongen en gedanst. Het was een geweldige dag.

...en verder nog
Tot de komst van een nieuwe burgemeester houdt loco-burgemeester J.H. Ackermans op dinsdag en donderdag van 10.00 tot 12.00 uur spreekuur in het gemeentehuis.
De Shell prijs 1964  (fl. 10.000) is door de Hollandse Maatschappij der Wetenschappen voor 1963 toegekend  aan onze dorpsgenoot prof.  dr. A.J.H.M. (Jo) van de Ven, hoogleraar in de wiskunde aan de Rijksuniversiteit te Leiden voor zijn onderzoek betreffende “de twee dimensionale compacte complexe ruimten, in het bijzonder zulke, waarop minstens 1 dimensionale complexe lie-groep holomorf opereert”.