Wat gebeurde er zoal in ons dorp in september 45 jaar geleden (1967). Bron Oonder Os.
Zondag 3 september
- wordt om 3 en 4 uur in de kerk de St. Gilles zegen gegeven aan de kinderen.
Woensdag 13 september
uitvoeren waarmee zij op het concours in Hamont zullen deelnemen.
Zaterdag 30 september
ter waarde van maar liefst f 1400,00. Aanvang 7.30 uur ’s avonds.
En verder nog…..
30 april (Koninginnedag); 23 mei (Hemelvaartsdag) en 17 en 18 juni (kermis).

Bron Oonder Os.

Zondag 3 september
- wordt om 3 en 4 uur in de kerk de St. Gilles zegen gegeven aan de kinderen.

Woensdag 13 september
- geeft fanfare St. Blasius om half negen voor het gemeentehuis een concert. Dit ter gelegenheid van het feit dat ons dorp op 13 september 1944 bevrijd werd. Tijdens de pauze zal de drumband een mars uitvoeren waarmee zij op het concours in Hamont zullen deelnemen.

Zaterdag 30 september
- houdt het steunfonds van de fanfare een grote kienavond in cafe zaal Heusschen. Er is een prijzenpakket ter waarde van maar liefst f 1400,00. Aanvang 7.30 uur ’s avonds.

En verder nog…..
- In de laatste week van deze maand zullen de leden van de vriendenkring der Medische Missiezusters van Imstenrade hun jaarlijkse rondgang voor hun Missie in Cadier en Keer, Honthem en ‘t Rooth houden.
- Er wordt volop getrouwd in ons dorp. Dit heeft alles te maken met het gereedkomen van de woningen in de Julianastraat en Prins Bernhardstraat. En dit betekent weer dat vele stellen dit jaar hun 45 jarig huwelijksfeest vieren.
- de schoolvakanties zijn dit jaar als volgt: Herfstvakantie van 1 t/m 3 november; Kerstvakantie van 25 december t/m 5 januari;   Paasvakantie van 15 t/m 26 april; Pinkstervakantie 3 en 4 juni; Zomervakantie de maand juli en een gedeelte van   augustus. Overige vrije dagen: 23 en 24 oktober (kermis); 6 december (Sinterklaas); 26 en 27 februari (carnaval);  30 april (Koninginnedag); 23 mei (Hemelvaartsdag) en 17 en 18 juni (kermis).