Bron Oonder Os.

Woensdag 1 januari
zal de nieuwjaarsreceptie, welke gehouden zal worden door het gemeentebestuur en de Zeereerwaarde Heer Pastoor Wolfs, plaatsvinden in de hal van het raadhuis van 11.30 uur tot 12.30 uur.

Vrijdag 3 januari
en zaterdag 4 januari organiseert biljartclub “De Oude Toren” kaarten voor een koningskoek.

Vrijdag 17 januari
organiseert spaarclub “Victorie” haar jaarlijkse dropping. Vertrek om 19.30 uur vanaf café L. Heusschen.

Vrijdag 25 januari
begint om 19.30 uur in zaal Pie Gilissen de carnavalszitting van de Klenderaire. Er zijn optredens van De Gesehllen van den Sanck ( 25 pers.), de Mijnstreek Troubadours ( 9 pers.), de Tanzmariechen uit Berg en Terblijt en de buuttereedners Willy Theunissen uit Eijsden en Piet Boonstra uit Hoensbroek, Gastvereniging zijn de Blauwe uit Wolder. De muzikale omlijsting is in handen van de fanfare. Tot nieuwe prins werd uitgeroepen Frans de Ierste (Frans Mingels).

Vrijdag 25 januari
wordt in zaal L. Heusschen aan de Kerkstraat een ontspanningsmiddag gehouden voor de leden van de wandelsportvereniging De Nomaden. De middag begint om 2.00 uur . Pater Jacobs zal deze middag twee films draaien t.w. “Kazan overwint” met in de hoofdrol Rin Tin Tin en de dolkomische film “Als Jantjes gaan passagieren”. Voor niet leden bedraagt de toegangsprijs F 1,00.

En verder nog …………
- De rioolbelasting in ons gemeente wordt in 1969 verhoogd. Dit is de eerste verhoging sinds de invoering van de belasting in 1962.
- Door het opzetten van een nieuwe stortlaag mag de stortplaats Orenberg met toestemming van de Provinciale Waterstaat nog enkele jaren worden gebruikt. Elke zaterdag voormiddag kan dus nog steeds door elke inwoner van de gemeente vuil en puin worden gestort onder toezicht van personeel van de gemeente.
- Het tarief voor de huur van de gymnastiekzaal bedraagt in 1969 F 4,00 per uur.
- Het aantal inwoners van de gemeente is in 1968 met maar liefst 192 personen toegenomen. Per 1 januari 1969 had onze gemeente 2304 inwoners.
- Elke woensdag staat van 16.00 tot 17.15 bij het gemeentehuis de bibliobus. Voor f 2,50 per jaar kan men elke week één ontspanningsboek en één informatief boek lenen. De uitleentermijn is 14 dagen.
- De onlangs opgerichte damesgymnastiekclub gaat van start met maar liefst 125 leden.
- De verlichting van het trainingsveld van de voetbalclub op het sportcomplex aan de Bemelerweg is gereed. Vanaf deze maand kan er dan ook weer ’s avonds getraind worden.