Wat gebeurde er zoal in ons dorp in januari 45 jaar geleden (1971).

Bron Oonder Os.

Woensdag 5 januari

wordt de jaarlijkse pleisteractie van de E.H.B.O gehouden. De opbrengst bedroeg F. 368,50

Zondag 10 januari

is de zgn. Radboudzondag. Uw bijdrage kunt u deponeren in de grote bus, die achter in de kerk zal staan. De opbrengst is bestemd voor de vorming van katholieke academici in Nederland. De opbrengst bedroeg F 49,--.

Zondag 10 januari

zal in het kader van de kooruitwisseling het gemengd zangkoor uit Limmel tijdens de hoogmis van 9.00 uur de meerstemmige mis: “In honorem sancti Hugonis” uitvoeren.

Zondag 10 januari

organiseert de biljartclub “de Oude Toren” voor kaartliefhebbers kwajongen voor koningskoeken.

Vrijdag 22 januari

begint om 7.33 uur in zaal Gilissen de carnavalszitting van de Klenderaire. Aan de zitting werken mee: ’t zangduo gez. Salden, de buutnereedners N. Pleyers (Mechelen) en A. Vinken (Kerkrade), de Tanzmariechen groep uit Margraten, parodist Jan Jacobs en de komische zanggroep “de Hofbrauers” uit Klimmen. De muzikale omlijsting is in handen van de boerenblaaskapel van de fanfare. In een bomvolle zaal werd Frans Haesen (prins Frans d’n Twiede) uitgeroepen tot nieuwe prins. Na afloop werd nog tot in de late uurtjes gedanst en feestgevierd op muziek van hammond organist Wim Coolen.

Zondag 24 januari

behaalde onze 26 jarige dorpsgenoot Jean Bessems (va Leike) in Amsterdam op overtuigende wijze het Nederlands Kampioenschap Biljarten Kader 47/2.

Zaterdag 30 januari

wordt na de H. Mis van 7 uur de Blasius zegen gegeven. De gebeurt ook op zondag na alle H. Missen en ’s middags om 2, 3 en 4 uur. Tevens wordt de zegen gegeven op woensdag 3 februari, de feestdag van St. Blasius ’s morgens en ’s avonds na de H. Mis.

Zaterdag

en zondag 30 en 31 januari, Lichtmis kermis, is er levende muziek in café Gorissen, (uitbaters John en Jeanny Duckers) en café de Oude Toren. In café de Oude Toren spelen “de Helodios”.

En verder nog …………

-       In verband met de toevoeging van een gedeelte der gemeente Heer (Huize St. Joseph en Keerderberg) werd per 1 juli 9170 het inwoneraantal verhoogd met 388 tot 2984 en de oppervlakte met 64 tot 858 ha.

-       De heer Gerry van Kan wordt de nieuwe dirigent van de fanfare. Hij is de opvolger van Marcel Arbeel. De heer van Kan was al onder-dirigent bij de fanfare.

-       In 1970 zijn 54 kinderen in de parochiekerk gedoopt, 12 personen begraven en 16 jongens en 30 meisjes van de parochie traden in het huwelijk. 27 Huwelijken werden in onze parochiekerk gesloten.