Wat gebeurde er zoal in ons dorp in maart 45 jaar geleden (1969).
Bron Oonder Os.

Zaterdag 1 maart

organiseert de fanfare in zaal Gilissen een muziekavond voor alle inwoners. Buiten de fanfare treden deze avond ook op het gemengd koor Jubilate Deo en de Koninklijke Harmonie van Heer, die uit ruim honderd muzikanten bestaat. Tevens treedt een bandje, bestaande uit leerjongens van de fanfare, op. Het bandje, fanfare St Blasius en de harmonie van Heer staan o.l.v. dirigent Arbeel. Aanvang 20.00 uur.

Zaterdag 8 maart

en zondag 9 maart houdt spaarclub Victorie in café De Oude Toren een schietconcours. Zowel op zaterdag en zondag werd de dagprijs gewonnen door Wiel Conings (Wiel va Kep).

Zondag 16 maart

behaalde zowel de 5 km als de 10 km wandelgroep groep van wsv. Nomaden een 1e prijs bij de wandeltochten in Stadbroek-Sittard.

Vrijdag 28 maart

zal juffrouw mevrouw Krekelberg de dag herdenken dat zij 40 jaar werkzaam is in het onderwijs. De dag begint om 9.00 uur met een H. Mis gezongen door de kinderen. Om half elf zullen de kinderen “hun” juffrouw op eigen wijze in de hal van de meisjesschool huldigen.

Vrijdag 28 maart

vindt van 7.30 tot 8.30 uur in de gymzaal de eerste gymnastiekles plaats voor mannen van de pas opgerichte conditieclub Keer. De les wordt gegeven door dhr. No op den Oordt. Belangstellenden kunnen zich nog opgeven bij dhr. F. Schwerz, Limburgerstraat 80. Na de grote belangstelling bij de oprichting van de damesgymclub, konden de mannen in ons dorp natuurlijk niet achterblijven.

Zondag 23 maart

zal in het wijkgebouw van het Groene Kruis, Limburgerstraat 142 van 11.00 tot 12.00 uur gelegenheid worden gegeven om de jaarcontributie (f 12,50) te betalen. Degenen, die verhinderd zijn, kunnen de contributie betalen mej. Schoenmakers en mej. Bisscheroux ten gemeentehuize.

En verder nog …………

-       De gemeente verhoogt het rioolrecht naar F 50,00 per jaar.

-       De heer T. Loot heeft zijn functie als redactielid bij Oonder Os, i.v.m. vertrek naar elders, neergelegd Zijn plaats wordt ingenomen door de heer H. Miltenburg, Burg. Huybenstraat 9. Deze maand komen de heren John Heijnens en Jan Janssen het abonnementsgeld (f 6,50) van Oonder Os ophalen.

-       Gevraagd voor Duitsland metselaars. Werktijd 7 tot 5 uur. Thuiskomst 6 uur. Minimum loon 235 DM per week. Aanmelden bij Eugène Ubags, Julianastraat 28, alhier.