Wat gebeurde er zoal in ons dorp in mei 45 jaar geleden (1971).

Bron Oonder Os

Donderdag 6 mei
maakt de Damesvereniging een excursie naar de PLEM. Tevens zal daar ook een bakdemonstratie gegeven worden.
Vertrek om half twee vanaf het gemeentehuis.

Zaterdag 15 mei
geeft de fanfare een concert in de Belgische plaats Kotem.

Zondag 16 mei
doen om 9 uur in de parochiekerk 53 kinderen de H. Communie.

Zondag 16 mei
werd het eerste elftal van de V.V. Keer kampioen en promoveerde daardoor naar de 4e Klasse van de KNVB, de hoogste klasse waar men tot toen ooit gespeeld had. Na een zeer spannend competitieverloop werd in de laatste wedstrijd in een bloedstollende wedstrijd voor ruim 500 toeschouwers Oranje Boys in eigen huis met 4 – 2 verslagen.
Het elftal stond onder leiding van trainer Pierre Custers, oud speler van Fortuna ’54 en Roda JC.
Bij aankomst in het dorp werden de spelers en begeleiders op grootse wijze verwelkomd door een spontaan gevormd huldigingscomité, burgemeester, wethouders en natuurlijk de fanfare. In een feestelijke optocht trok men naar het verenigingslokaal Gilissen waar tot in de late uurtjes deze geweldige prestatie met de vele supporters uitbundig werd gevierd.

Zondag 23 mei
komt om 3 uur de Deken van Maastricht, namens de Bisschop van Roermond, het H. Vormsel toedienen aan de jongens en meisjes van de zesde klas.

Woensdag 26 mei
vindt de jaarlijkse bedevaart naar Heppeneert plaats. Vertrek om 8 uur vanaf de kerk.

En verder nog …………

• Tegen betaling van f 10,-- zijn ten gemeentehuize woninglijsten verkrijgbaar, die alle straatnamen, huisnummers en namen van de bewoners bevatten.
  • Als er voldoende belangstelling is zal de Jeugdraad een jeugdvolleybal groep oprichten. De minimum leeftijd is 13 jaar. Deze komt onder leiding van de heer No Op den Oordt te staan. Aanmelden kan tot 3 mei bij R. Vliegen, Kerkstraat 67.
  • Op Koninginnedag heeft een dames voetbalteam van “het Kelderke” deelgenomen aan het bekende Berghmans voetbaltoernooi in Maastricht. Het damesteam, het eerste damesteam van ons dorp dat ooit voetbalde, behaalde een tweede plaats op dit sterk bezette toernooi, waaraan maar liefst 16 teams deelnamen. Ze speelden o.a. tegen het dameselftal van café de Brök” (Maastricht) en café de Salamander (Heer). In de finale werd verloren van Amelie. Het ‘Kelderke” was het jongerencafé dat zich bevond onder café Bessems (bij Leike). Het café lag op de hoek Kerkstraat/Raadhuisplein (huidige locatie bakkerij Paulissen).
  • Pie Bisscheroux, die 15 jaar voorzitter van handboogschutterij Amicitia was geweest, werd tijdens de jaarvergadering benoemd tot ere-voorzitter. Hij gaf het stokje door aan H. Weusten.