Wat gebeurde er zoal in ons dorp in september 45 jaar geleden (1971).
Bron Oonder Os.

Zaterdag 4 september

geeft de fanfare om 6 uur een concert in Amstenrade. Supporters, die mee willen gaan, kunnen zich aanmelden bij pater Jacobs of bij de heer Jo Nelissen, Kerkstraat 42.

Zondag 5 september

houdt de Vereniging tot Natuurbescherming een wandeling door het fraaie natuurgebied rond Robertville in de Ardennen. Deelnemers kunnen zich aanmelden bij de heer H. Janssen, Kapelweg 27 of bij de heer W. van de Ven, Rijksweg 38.

Zondag 5 september

wordt om 3 en 4 uur in de kerk de jaarlijkse St. Gilles zegen aan de kinderen gegeven.

Vrijdag 10 september

versloeg Math Goessens in een spannende finale Nico Gillisen en werd zodoende de nieuwe Keerder biljartkampioen 1971. De kortste partij is deze competitie in 13 beurten gespeeld door Ton Willems.

Vrijdag 17 september

vond in zaal Deckers aan de Rijksweg op feestelijke wijze de EHBO diploma uitreiking plaats door burgemeester J. van Laar aan 19 geslaagden. De leiding van de cursus berustte bij dokter J. Prevoo.

Dinsdag 21 september

zal door het Rode Kruis om 8 uur in zaal Glissen aan de Kerkstraat de film “Rio Bravo” vertoond worden. Een prachtige kleurenfilm met o.a. John Wayne, Dean Martin en Ricky Nelson. De entree bedraagt 2 gulden. Voor de schoolkinderen wordt om 4 uur de film “de

zeepkisten – race” getoond. Plaatsgeld 50 cent.

Zondag 26 september
organiseert fanfare St. Blasius onder auspiciën van de wielerclub Elsloo en Eijsden jeugdwielerwedstrijden op het bekende circuit Kapelweg/Groenerein. Er wordt gestart om 2 uur en de entree bedraagt 1 gulden voor volwassenen en een kwartje voor kinderen. Meer dan 150 deelnemers in 6 categorieën nemen aan de wedstrijden deel.

En verder nog …………

-       De spreekuren van dokter Lauw bij de fam. P. Bisscheroux – Heijnen, wonende aan de Limburgerstraat (nu huisnr. 43) zullen vanaf 1 sept. plaatsvinden op dinsdag en donderdag van 18 tot 18.30 uur.

-       Het nieuwe bestuur van biljartclub De Oude Toren ziet er volgt uit: voorzitter is H. Starren, secretaris P. Abels, penningmeester J. Janssen, wedstrijdleider N. Pirnay en commissaris is M. Rompelberg.