Wat gebeurde er zoal in ons dorp in december 45 jaar geleden (1971).

Bron Oonder Os

Vrijdag 3 december
vindt om 18.00 uur de opening plaats van café  ’t Trefpunt gelegen aan de Rijksweg 97.
De nieuwe uitbaters Leny en Jacques Braken – Geurts heten iedereen van harte welkom.

Zaterdag 4 december
wordt Sint Nicolaas om 3 uur door fanfare St. Blasius afgehaald bij café Vissers aan de Rijksweg. In optocht vertrekt men dan naar zaal Gilissen aan de Kerkstraat.

Zaterdag 4 december
wordt om 4.15 uur onder de muzikale begeleiding van harmonie St. Laurentius uit Bemelen de Sint en zijn Zwarte Pieten op ’t Rooth ingehaald. Alvorens zijn opwachting te maken in zaal Beuken worden eerst de ouden van dagen aan huis bezocht.

Zondag 5 december
start w.s.v. de Nomaden met de trainingen voor het nieuwe wandelseizoen. Nieuwe leden vanaf 7 tot 80 jaar kunnen zich aanmelden bij H. Roebroeks, Limburgerstraat 143 en L. Last, Limburgerstraat 13.

Maandag 6 december
is er i.v.m. het feest van Sint Nicolaas geen school.

Zondag 19 december
zullen de kinderen van de lagere school om 5 uur in de kerk onder leiding van het onderwijzend personeel  hun kerstspel opvoeren.

Dinsdag 28 december
zullen leden van de fanfare tussen 7 en 9 uur met wafels langs de deur komen.

En verder nog …………
- De aanvangstijden van de H. Missen tijdens Kerstmis zijn als volgt:
  Kerstavond 8 en 12 uur (Nachtmis). Eerste Kerstdag 9 en 11 uur. Tweede kerstdag 7.30,  9 en 11 uur.
- De heer Walraven uit Heer – Maastricht is benoemd tot nieuwe drumbandinstructeur van fanfare St. Blasius. Hij is de opvolger van Frans Jongen uit Gulpen.
- Na ruim vijf jaar is Pierre Lemmens i.v.m. drukke werkzaamheden gestopt als bestuurslid van fanfare St. Blasius.
  Hub Spronck, die reeds meer dan twee jaar waarnemend voorzitter was, is door de leden vergadering tot voorzitter benoemd.
  Pater Jacobs wordt de nieuwe vice - voorzitter.
  Tevens is op de ledenvergadering besloten dat de leden van de drumband vanaf 1 januari 1973 50 cent contributie gaan betalen.
- Tijdens de jaarvergadering van de Damesvereniging, die gehouden werd op 9 december, werd Lucie Beyers –Heusschen als 100ste lid welkom geheten.