Wat gebeurde er zoal in ons dorp in maart 45 jaar geleden (1972).
Bron Oonder Os.

Donderdag 6 april

haalt de Jeugdvoetbalclub vanaf 18 uur weer oud papier op.

Vrijdag 7 april

openen onze dorpsgenoten Jacques en Victoire Verstegen  - Gilissen om 18 uur in Gulpen hotel Bergland annex bar dancing “Galouppe”. Vanaf 20.00 uur is er dansen met het dans – en showorkest de “Skyliners”.

Dinsdag 11 april

houdt de damesvereniging voor haar leden om 8 uur in zaal Heusschen een gezellige avond met kienen. Er zijn mooie prijzen te winnen zoals een strijkijzer, tuinstoeltjes, krukjes enz.

Zaterdag 22 april

houdt  in café Beuken op ’t Rooth de nieuw opgerichte hanenkraai vereniging “de Morgengroet” van 20.00 tot 22.00 uur hanenkraaien.

Zaterdag 23 april

en zaterdag 29 april en op de zondagen 23 en 30 april organiseert biljartclub “de Oude Toren” een barakconcours.

En verder nog …………

-       Tijdens de feestelijke opening op 24 maart  van de nieuwbouw van de Sint Jozefschool aan de Groenstraat bood de heer J. Beyers, als voorzitter van het oudercomité, namens heel het dorp de school een geluidsinstallatie aan.

-       Rinus Vliegen en Rob Haessen behaalden het diploma jeugdsportleider van de K.N.V.B.. De jeugdafdeling heeft op dat moment maar liefst 70 jeugdleden.

-       Van zaterdag 22 april t/m maandag 1 mei viert het de Vereniging tot Natuurbescherming in de voormalige jongensschool aan de Aloysiusstraat haar vijf jarig bestaan. Zaterdag 22 april opent burgemeester van Laar de tentoonstelling, die op verzoek van de vereniging door het Natuurhistorisch Museum uit Maastricht is ingericht. Tijdens deze tentoonstelling zijn ook de inzendingen van de fotowedstrijd en de tekeningen van schooljeugd te zien.   Tijdens deze dagen worden er lezingen gehouden en natuurfilms getoond. Donderdag 27 april is er om 14.00 uur een middag voor bejaarden. Ander activiteiten zijn o.a. bezoek aan het Natuurhistorisch Museum en het Bonnefanten museum in Maastricht, wandeling in de omgeving van het dorp onder leiding van heren Felder en Willems, opruimen rommel op wegen en in bossen.

-       Het voormalig gemeentehuis (nu Keerhoes) is met uitzondering het lokaal van kapsalon van coiffeur Arno, voor een periode van 5 jaar verhuurd aan de dierenartsenpraktijk Schreurs – van de AA – Franssen.

-       Rijkswaterstaat heeft de gemeente op de hoogte gebracht over de eventuele aanleg van een kruipspoor op de Keerderberg.