Wat gebeurde er zoal in ons dorp in mei 45 jaar geleden (1972).
Bron Oonder Os

Maandag 1 mei

zal Stichting Blindenzorg (voorheen Licht en liefde) een huis–aan–huis verkoop houden van materialen, welke geproduceerd zijn door de blinden.

Zaterdag 6 mei

speelt het eerste elftal van de V.V. Keer om 17.00 uur een vriendschappelijke wedstrijd tegen een team bestaande uit oud Fortuna 54 spelers. In het elftal van Fortuna 54 spelen  Ed Belski, de broers Harry en Jef Brüll, Harry Custers, Jan Notermans, Jean Munsters, M. Loo, Driek van ’t Hoofd, Ties Willems, Bob Jongen en Ger Gruizen.

Zondag 7 mei

doem om 9.00 uur 66 kinderen, waarvan 30 meisjes en 36 jongens, hun Eerste H. Communie.

Woensdag 10 mei

is de wereldmissiedag van de kinderen. Om 11.30 uur is er een H. Mis voor de schoolkinderen, waarin zij ook gelegenheid krijgen om hun offergave te geven aan de Missie. Hiermee steunen zij hun leeftijdgenoten in de Missie.

Donderdag 11 mei

vindt om 14.30 uur op het sportcomplex van de V.V. Keer de beslissingswedstrijd plaats tussen V.V. Walram uit Valkenburg en Sportclub Biesland uit Maastricht. De verliezer degradeert naar de 4e klas van de KNVB.  Er waren meer dan 1000 bezoekers en Walram won de wedstrijd met 2-0.

Donderdag 11 mei

organiseert w.s.w. de Globetrotters  en onze eigen wandelvereniging de Nomaden de 20e Internationale Margraten wandeltocht, waarvan de start en de aankomst is op het terrein van Huize St. Joseph. Aan deze wandeltocht, die één van de grootste dagtochten van ons land is, nemen dit jaar circa 10.000 wandelaars deel. Aangezien deze wandelaars bijna allemaal via het Amerikaans kerkhof lopen, is het deze Hemelvaartsdag een drukte van jewelste in ons dorp.

Vrijdag 12 mei

verzorgt fanfare St. Blasius een openluchtconcert op de groenstrook aan de Margrietstraat. Aanvang 20.30 uur.

Woensdag 17 mei

houdt de L.V.B. Kring Maastricht om 8 uur ’s avonds haar jaarlijkse bedevaart naar de Lourdesgrot van het Missiehuis.

Woensdag 17 mei

vindt de bedevaart naar Heppeneert plaats. Aanmelden kan bij mevrouw Lène Beijers – Heusschen. Vertrek 8.15 uur. Kosten fl. 5,00.

Zondag 28 mei

vindt er op het parcours Kapelweg, Groenerein, Margrietstraat, Beatrixstraat een jeugdwielerronde plaats. Aanvang 13.30 uur. Entree voor volwassenen fl. 1,00 en voor kinderen fl. 0,25.

En verder nog …………

-        Het vijfde team van biljartclub “de Oude Toren” behaalde het kampioenschap van de 4e klas K.N.B.B..
Het team bestond uit M. en L. Heusschen, M. Bessems en L. Weusten.

-       In 1971 bracht de gezinsbijdrage in onze parochie fl. 28.999,91 op. De collecte fl. 13.248,15 en de misintenties fl. 8.706,22. De totale inkomsten bedroegen fl. 63.930,07. Uiteindelijk was er een tekort van fl. 227,88.