(bron: Oonder Os)

Vrijdag 1 januari

Op nieuwjaarsdag zal het gemeentebestuur recipiëren in de hal van de meisjesschool aan de Groenstraat alhier. De receptie zal worden gehouden van ± 11.30 uur (na de H.Mis van 10.30 uur) tot 12.30 uur.

Zaterdag 9 januari

Spaarvereniging “Soli” organiseert op 9-10-16 en 17 januari schietwedstrijden. Deze worden gehouden in café Gez. Brouwers. Aanvang zaterdag 7.00 uur en op de zondagen na de Hoogmis.

De einduitslag zag er uiteindelijk als volgt uit: 1. Frans Herben 2. Jef Gilissen 3. Jean Pluijmaekers.

Zondag 10 januari

Op zondag 10 januari zal wederom de bibliotheek geopend zijn vanaf 10.30 tot 12.00 uur.

Dinsdag 12 januari

Voor de leden van de Boerinnenbond wordt in het Groene Kruisgebouw een les gegeven in het kader van de streekverbetering over meubelen en mensen.  Aanvang: 7.00 uur n.m.

Woensdag 13 januari

Op de jaarvergadering van de fanfare St. Blasius wordt de heer Wiel Bemer geïnstalleerd als nieuwe voorzitter. Secretaris Huub Spronck dankt namens de vereniging de Z. E. Heer pastoor Berkers, die het laatste half jaar het voorzitterschap heeft waargenomen.

Zaterdag 16 januari

geeft fanfare St. Blasius een concert in Bemelen. Na het concert begint om 8 uur het kermisbal.

Zondag en maandag beginnen om 6 uur de kermisbals in Bemelen.

Zondag 17 januari

wordt tijdens alle H. Missen een bijzondere collecte gehouden voor de verwarming van de kerk.

Zondag 24 januari

houdt de fanfare in zaal Gilissen een concertavond voor de donateurs. Aanvang 19.00 uur. Aansluitend aan het concert zal een cabaretprogramma aangeboden worden door het Zuid Nederlands Ontspanningsgezelschap o.l.v. de heer Fijten.

En verder nog…..

Burgemeester en Wethouders maken aan de inwoners van de gemeente Cadier en Keer bekend, dat aan gegadigden slaghout kan worden verkocht. Belangstellenden dienen zich in verbinding te stellen met wethouder Ackermans. Bij eventuele aankoop geldt als voorwaarde dat door de koper alle op het aangewezen perceel staande hout gekapt wordt en dat losse houtresten geheel worden ontruimd.

Voor de bouw van een nieuwe ambtswoning voor de burgemeester voteerde de raad het benodigde crediet en wees als plaats voor de bouw een terrein ten noorden van de Kapelweg aan.

Marleen Kessels heeft via de “American Field Service” een beurs gekregen. Zij mag daarom een jaar doorbrengen in de Verenigde Staten (Amerika). Van haar eerste indrukken doet zij een verslag in Oonder Os.

In de gehele gemeente wordt een nieuwe huisnummering ingevoerd. Belangstellenden kunnen op het gemeentehuis huisnummerlijsten afhalen voor een prijs van vijf gulden. Deze lijsten, vermelden de naam en de voorletters van de bewoners, alsmede het oude en nieuwe huisnummer.

De gemeente doet een oproep aan de ouders. Het komt de laatste tijd herhaaldelijk voor, dat kinderen het plantsoentje om het Groene Kruisgebouw en het dak van het wijkgebouw als speelterrein gebruiken. Aan de rijkspolitie is verzocht verscherpt toezicht te houden op deze baldadigheden.

Het aantal inwoners per 31 december 1964 bedroeg in Cadier en Keer 1868. Hiervan waren 1010 mannen en 858 vrouwen.  Er zijn in 1964 35 kinderen geboren en 6 personen zijn overleden.

Op 5 maart maakt de Boerinnenbond een uitstapje naar de Gruyter in ’s Hertogenbosch. De kosten hiervan zijn f 6,- - Opgave voor maandag 18 januari bij de secretaresse mevr. Kleijnen – Bessems aan de Kerkstraat 88.

Het clublid Jean Goessens van de biljartclub Keer heeft het kampioenschap 5e klas libre van het district Maastricht en Omstreken gewonnen. Hij had een gemiddelde van 1.50. Op het Limburgs Kampioenschap in Heerlen behaalde hij wederom het kampioenschap. Op het Nederlands kampioenschap in Zwanenburg behaalde hij de vierde plaats.