Wat gebeurde er zoal in ons dorp in maart 1965?

(bron Oonder Os)

Donderdag 4 maart

Om half acht des avonds wordt in het wijkgebouw de Algemene Ledenvergadering van de R.K. Vereniging het Groene Kruis gehouden. De algemene vergadering is dit jaar met opzet niet op zondagmorgen gezet, zodat thans ook de moeders, die toch uiteindelijk het meeste met het Groene Kruis te maken hebben, de gelegenheid zullen hebben om de vergadering bij te wonen.

Vrijdag 5 maart

De Boerinnenbond maakt een uitstapje naar de Gruyter in ’s Hertogenbosch. De bus vertrekt om 7.15 uur aan de kerk.

Zondag 14 maart

De Lentebloem uit Margraten geeft ’s avonds een uitvoering in zaal Gilissen. De uitvoering is genaamd “De gokker van Venetië’. Wil men een goede plaats dan kan men kaarten tussen 11 en 13 uur reserveren in café Gilissen.

Zondag 28 maart

De kinderen die op 9 mei hun Doopbeloften doen, ontvangen in de H. Mis van 8.30 uur de Witte Kleren. In deze H. Mis gelden geen verpachte plaatsen.

En verder nog…..

Het telefoonnummer van het gemeentehuis is gewijzigd in 366. Het oude nummer is vervallen.

De VVV Cadier en Keer bestaat twee jaar. Afgelopen twee jaar zijn vele advertenties geplaatst in de landelijke dagbladen. Tevens zijn tienduizenden folders gericht verspreid. Dat deze reclamecampagnes het gewenste effect hadden bleek wel uit de hierna volgende cijfers over het seizoen 1964. Schriftelijke informaties 163, telefonische 104 en mondelinge 39. Het aantal personen dat overnachtte bedroeg 334. Het VVV Kantoor Cadier en Keer was gevestigd aan de Pastoor Kikkenweg 14 tel. 392. Beheerder was Breur Chermin.

Woensdag 10, vrijdag 12 en zaterdag 13 maart zijn quatertemperdagen. Alleen de vrijdag is Vasten- en Onthoudingsdag. Op deze dagen bidt men voor de heiligen van de priesters en voor priesterroepingen.

In het Retraitehuis te Spaubeek wordt van donderdagavond 18 maart t/m zondagmorgen 21 maart een weekend voor verloofde paren gehouden. Van maandagavond 22 maart tot donderdagavond 25 maart is er retraite voor dienstplichtigen. Inlichtingen over kosten en extra verlof op de pastorie.

Zowel het eerste als tweede zestal van handboogschutterij Amicitia wist in hun klasse het tournooi, georganiseerd door de Batavieren uit Heerlen, te winnen.