Dinsdag 6 april
In de kerk wordt ‘s avonds om 8.15 uur een Passie-spel uitgevoerd. De uitvoering wordt verzorgd door de bekende toneelgroep uit Schinnen, die deze uitvoering aanbiedt aan hun oud-kapelaan van Oers. Toegang alleen boven 16 jaar en dan geheel gratis.

Zondag 11 april
De kinderen, die op zondag 9 mei hun Doopbelofte hernieuwen, krijgen in de H. Mis van 8.30 uur hun kruisjes en koorden. Om 14.30 uur is er in de kerk Kruiswegoefening, als begin van de Goede week.

De fanfare houdt om 19.00 uur in zaal Gilissen een kienavond.

Maandag 12 april
Ter voorbereiding op het Paasfeest is er op maandag 12 april om 19.00 uur biechten voor jongens en meisjes van 13-16 jaar. Dinsdag 13 april biechtcelebratie voor jongens en meisjes boven 16 jaar. Woensdag biechten voor de bejaarden om 11.00 uur en van 17.00 tot 19.00 uur is er biechten voor iedereen. Tevens is er nog biechten op Witte Donderdag van 17.00 tot 19.00 uur en Paaszaterdag van 15.00 tot 17.00 uur. Op al deze dagen zijn drie priesters aanwezig.

Woensdag 15 april
Ingaande vandaag wordt het nieuwe gemeentehuis aan het Raadhuisplein in gebruik genomen.

Zondag 18 april (Paaszondag)
Vandaag viert onze pastoor A. Berkers zijn 25 jarig priesterfeest. Het programma ziet er deze dag als volgt uit:
  9.30 uur  De jubilaris wordt afgehaald aan de meisjesschool door een stoet die gevormd wordt door de fanfare,
                 zangkoor, bruidjes, gemeentebestuur, kerkbestuur en familie van de jubilaris.
10.00 uur  Plechtige Hoogmis door de Jubilaris.
11.15 uur  Nadat de jubilaris in feestelijke stoet is teruggebracht naar de meisjesschool, begint daar een receptie en
                 wordt namens de parochie een feestcadeau aangeboden. De gehouden geldinzameling voor het
                 parochiecadeau heeft fl. 1462,-- opgebracht.
17.00 uur  De fanfare brengt een serenade aan de Jubilaris bij de pastorie. Tevens wordt een korte muzikale
                 rondgang gehouden door het dorp.

En verder nog…..
In de week van 29 maart tot 3 april wordt van de Blindenzorg artikelen aangeboden. Het zijn man en vrouw die deze artikelen bij zich hebben. De verkoop wordt door de geestelijkheid ter zeerste aanbevolen.

Als een van de laatste parochies in het Bisdom wordt in onze parochie dit jaar ook de gezinsbijdrage ingevoerd.

De J.B.T.B. heeft na een collecte en door de verkoop van pennen de afgelopen periode genoeg geld ingezameld voor de aanschaf van vlaggetjes. Deze worden als versiering gebruikt tijdens bijzondere aangelegenheden in ons dorp. De vlaggetjes zijn gemaakt door de Zusters. De vlaggetjes worden voor het eerst gebruikt bij het 25 jarig priesterfeest van pastoor Berkers.

Het hoofd van de Kleuterschool in ons dorp deelt mede dat er na de paasvakantie geen nieuwe kleuters kunnen worden aangenomen wegens plaatsgebrek. Ouders, die hun kinderen gaarne per 1 september op de kleuterschool
willen plaatsen, dienen voor 1 juni schriftelijk hun kleuters aan te melden. Dit om verdere teleurstellingen te voorkomen. De kinderen worden ingeschreven naar volgorde van binnenkomst.