Bron Oonder Os

Dinsdag 7 september
zullen op enkele plaatsen in onze gemeente verkeersbrigadiertjes ingezet worden.

Zondag 12 september
neemt de fanfare deel aan een internationale muziekwedstrijd in Keulen, de 4. Int. Wettstreit um den Europapokal 1965.  Liefst 68 korpsen nemen hier aan deel uit o.a. Frankrijk, België, Zwitserland, Nederland en Duitsland. De wedstrijden worden gehouden in het grote zwem- en ijsstadion (8000 plaatsen) in Keulen-Ehrenfeld. De marswedstrijden worden op een stratencircuit gehouden en de concertwedstrijd in de hal van het stadion. De fanfare zorgde voor een geweldig succes. Men behaalde een eerste prijs met lof van de jury, een grote wisselbeker en de tambour-maître prijs in de fanfareafdeling.  Het juryrapport vermeldde op alle onderdelen 9,5 punt op de 10 totaal te behalen punten. Het korps stond onder leiding van onze dorpsgenoot Wim Aerts en de drumband stond onder leiding van de heer Jeu Verhoeven.

Maandag 13 september
zal de fanfare i.v.m. bevrijdingsdag een concert verzorgen op het kermisterrein, met na afloop een korte rondgang door het dorp.

Donderdag 16 september
houdt het actiecomité Jeugdwerk om half acht in de meisjesschool aan de Groenstraat een info avond voor jongens en meisjes van 12 t/m 16 jaar. Het ligt in de bedoeling om diverse activiteiten te bespreken.

Vrijdag 17 september
zal mej. C. Seuntjens de dag herdenken waarop zij 25 jaar geleden in dienst trad van de Zeer Eerw. Heer Pastoor Berkers.
 Dinsdag 21 september
brengt de Boerinnenbond een bezoek aan de Tuinbouwtentoonstelling in Venlo. Kosten fl. 8,-- inclusief entrée tentoonstelling en ijsrevue.

Zondag 26 september
wordt de jaarlijkse bedevaart gehouden naar Leuven. Men kan zich aanmelden bij Pierre George op ‘t Rooth. Tel. 259.

En verder nog ………….

Na een verblijf van een jaar in Verenigde Staten doet onze dorpsgenote Marleen Kessels een uitgebreid verslag in ons weekblad van de laatste helft van haar overzees verblijf in de staat Texas en de terugreis met de M.S. “Rijndam”.

Naar aanleiding van de gezinnen, die nog niet aan de kerkbijdrage hebben deelgenomen, wordt het volgende bericht in Oonder Os geplaatst:
Commentaar
Ik zou willen zeggen alsdat ze die maar moeten laten betalen die niet meedoen. Wel geld uitgeven voor een mooie japon en hovaard, maar aan de kerk betalen, dat moeten de anderen maar doen. Maar als het ze gaat knijpen later dan worden ze wel wijzer.
Getekend een huismoeder.