Bron Oonder Os.

Vrijdag 3 juni
maakt de bejaardenvereniging een uitstapje naar Oisterwijk. In Oisterwijk wordt een warme maaltijd gebruikt. Deelname aan het uitstapje inclusief warme maaltijd bedraagt f 12.50. Men kan zich aanmelden bij mevr. Ernon, Rijksweg 68, de heer J.H. Ackermans, Limburgerstraat 121 en bij de heer J.H. Daemen, Dorpsstraat 24.

Zaterdag 4 juni
huldigt de fanfare 6 jubilarissen i.v.m. hun 25 jarig lidmaatschap. De Edelachtbare Heer Burgemeester van Laar zal aan de jubilarissen een zilveren bondsinsigne uitreiken. De jubilarissen zijn: W. Aerts (directeur), H. Bessems (trompet), A. Heusschen (saxofoon), L. Heusschen (tuba), H. Kleynen (herstellende van ziekte) en L. Bröcheler (bugel). Een ander aardigheidje: Mej. Mariet Essers is bereid gevonden een van de fanfare vlaggen te dragen.

Zondag 12 juni
trekt de processie door het dorp. De route van de processie is dit jaar als volgt: kerk, Kerkstraat, Dorpsstraat (voorheen Onderstraat). Past. Kikkenweg, Heerderweg, Limburgerstraat (helemaal tot bij Bastin), Kerkstraat, kerk

Zaterdag 25 juni
houdt het eerste elftal van de V.V. Keer om 8 uur in het clublokaal Gilissen een receptie i.v.m. het behaalde kampioenschap in de 2e klasse van de afdeling Limburg.

Zondag 26 juni
houdt de fanfare een weidefeest in de weide tegenover de Boerenleenbank aan de Kerkstraat. Het openluchtconcert begint om 5 uur en de entree is 50 cent. Harmonie Diligentia uit Eckelrade, harmonie St. Laurentius uit Bemelen, Harmonie Amicitia uit Banholt en harmonie St. Rosa uit Sibbe zullen tijdens het weidefeest een optreden verzorgen.

En verder nog ………….

Bij het Bureau voor Melkonderzoek, Eijkerweg 9 te Margraten kunnen twee vrouwelijke administratieve krachten geplaatst worden. Zij die dit jaar MULO-examen doen, kunnen nu reeds solliciteren.

Deze maand heeft taxi- en autoverhuur J.S. Nelissen-Keulen, Limburgerstraat 41 tel. 343  een vakantie aanbieding. Voor 160 gulden kan men voor 7 dagen een auto huren. 1000 km vrij. Verder 9 cent per km.

De heer André Meijs, Keunestraat 8 wordt de nieuwe secretaris van de jeugdvoetbalclub.

Tijdens de huldiging van de jubilarissen van de fanfare is het initiatief genomen voor het oprichten van een Instrumentenfonds. In het voorlopig comité hebben zitting genomen de heren Last, Janssen, Spronck, Brouwers en Bessems.

Op Tweede Pinksterdag heeft de parochie afscheid genomen van kapelaan van Oers. Het was een vrolijk afscheid van een blijmoedig mens, die zichzelf nog te jong vond om hier te blijven. Hij gaat zijn werk voortzetten in Ghana. De kapelaan, die van september 1964 tot mei 1966, in ons dorp actief is geweest, was één van de pioniers van het opgerichte jeugdwerk.

Pie Bisscheroux is tijdens het Koningschieten van de handboogschutterij Amicitia de nieuwe koning 1966 geworden.