Bron Oonder Os

Maandag 12 september
wordt het postkantoor overgeplaatst van het adres Rijksweg no. 32 naar het nieuwe onderkomen op het adres  Limburgerstraat no. 83. De openingstijden zijn m.i.v. die datum ook gewijzigd. Deze zijn nu als volgt: maandag t/m vrijdag: 10.30-12.30 uur; 14.00-15.00 uur en 17.30-18.00 uur.

Donderdag 15 september
zal H.M. de Koningin op haar tocht door Zuid Limburg rond 9.10 uur ook de gemeente Cadier en Keer aandoen. Zij passeert onze gemeente via de route Rijksweg, Limburgerstraat, Raadhuisplein, Kerkstraat en vervolgens  weer de Rijksweg richting Margraten. In de kom zal de auto stapvoets rijden om zo de bevolking de gelegenheid te geven H.M. te begroeten. De schooljeugd zal zich langs de route opstellen op het Raadhuisplein. De bewoners wordt verzocht zo veel mogelijk te vlaggen.

En verder nog ………….
De drumband van de fanfare leverde bij de mars- en concertwedstrijden in het Belgische Kanne een uitstekende prestatie. In de concertwedstrijden behaalde men een eerste prijs met lof. Bij de marswedstrijden had men een punt te weinig om een eerste prijs met lof te behalen. De oorzaak dat men bij de marswedstrijden “slechts” een eerste prijs behaalde kwam door het feit dat men op het laatste ogenblik nog een vrij ingewikkelde manoeuvre moest uitvoeren, die men van te voren niet kende. Alle lof voor de instructeur de heer Verhoeven en voor de tambour-majoor de heer Harrie Beijers, die zijn korps met vaste hand leidde. Aardigheidje: in september 1966 telde het muziekkorps van de fanfare 35 leden.

Op de onlangs gehouden jaarvergadering van de voetbalclub Keer in clublokaal Gilissen hebben enkele mutaties in het bestuur plaatsgevonden. De Hay Kleynen stelde zich om persoonlijke redenen niet meer beschikbaar. De heren Jos Weyermans en Sjef Weerts werden met grote instemming tot bestuurslid gekozen.

Te koop: zwaar slachtvarken. Limburgerstraat 19, Alhier.

In september 1966 vestigt zich in ons dorp een dameskapsalon. Het is de Rijksgediplomeerde dameskapper John Gorissen, gevestigd op het adres Kerkstraat 61, Alhier. Tel. 216.

In september vestigt zich de apotheekhoudend arts M.H.J.J. Prevoo in ons dorp. De praktijk is op het adres: Kapelweg 81, Alhier. Dagelijks spreekuur van 8.30 tot 10.00 uur uitgezonderd zaterdag en zondag. Tel. 229.

De dames van de “Vriendenkring van de medische missiezusters” zullen in september namens de Medische Missiezusters huis-aan-huis langs komen om te vragen voor uw gebed en een vrije bijdrage voor de ziekenzorg in de missie.

Het onlangs in het leven geroepen steunfonds van de fanfare heeft al veel voor de fanfare kunnen betekenen. Voor fl 328, 50 is een nieuwe overslagtrom voor de drumband aangeschaft. Tevens werden voor fl 287,10 twee paukentrommen voor de drumband aangekocht.

De winnaars van de jeugdspelen, die in augustus ter gelegenheid van het 700 jarig bestaan van de parochie zijn gehouden, zijn:

Groep 1 (1e en 2e klas)
Zaklopen meisjes groep 1 1 Marjoke Hogenboom 2 Lorke Bemer 3 Irene van Beekum
Zaklopen meisjes groep 2 1 Annneke Spronck 2 Bea Honée 3 Carola Pluymakers
Zaklopen jongens 1 Johnny Vandenboorn 2 Gerrit Kerckhoffs 3 Pierre Visser
Sprinkhanenwedloop groep 1 1 Paultje Bessems 2 Willy Spronck 3 Pierre Visser
Sprinkhanenwedloop groep 2 1 Denise Florack 2 Esmeralda Essers 3 Christientje de Roo
Sprinkhanenwedloop groep 3 1 Irene van Beekum 2 Marjoke Hogenboom 3 Marijke Reynders
Hoed- en balspel 1 Marèse Brouwers 2 Gertie van de Hurk 3 Marleen Beijers
40 Meter sprint-hardloop 1 Gerrit Kerckhoffs 2 Willy Roebroeks 3 Pierre Visser
Verspringen 1 Johnny Vandenboorn 2 Pierre Visser 3
Kurkhappen uit water 1 Gerrit Kerckhoffs 2 Pierre Visser 3